دانشگاه حمایت از دانشجو را بعد فارغ‌التحصیلی وظیفه خود می‌داند

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه ایجاد دانشگاه کارآفرین با مسوولیت اجتماعی یکی از برنامه های پنج ساله ما است، گفت: دانشگاه تهران کسب و کار و حمایت از دانشجو را بعد از فارغ‌التحصیلی وظیفه خود می‌داند.

محمود نیلی احمد آبادی روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه توسعه کسب وکارهای فناوری در دانشگاه تهران افزود: مسوولیت اجتماعی ما در خصوص دانشجویان علاوه بر مهارت و آموزش، حمایت از دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی است. دانشگاه تهران سعی کرده کسب و کار دانشجویان را در برنامه خود قرار دهد و این امر نه فقط از طریق پارک های علم و فناوری و مراکز رشد، بلکه از طریق ارتباط با سایر دستگاه ها هم است.

وی اظهار داشت: اگر مشکل اقتصادی در کشور پیش آمد، باید بخشی از آن از طریق دانشگاه ها و هم فکری با آنها حل شود. دانشگاه ها باید در این مسایل همکاری کنند. دانشگاه تهران در زمان شیوع کرونا با دانشگاه علوم پزشکی تهران خوشه هایی تشکیل دادند، به تبادل نظر  پرداختند و راه حل ارایه کردند.

نیلی احمد آبادی بیان کرد: سرمایه های ما دانشجویان هستند و آنها به عنوان سرمایه های نرم افزاری به سرمایه های سخت افزاری وصل می شوند.

وی با اشاره به اینکه بالاترین درآمد کشور از نفت و فروش مواد خام است، افزود: خلق یک کسب و کار از یک دانش چندین برابر ارزش دارد و ارزش افزوده نیز به همراه دارد. کسب و کار دانشی نمی تواند تحریم شود و در این زمینه سایر کشورها به ما وابسته می شوند.

رییس دانشگاه تهران با اشار به اینکه این تفاهم نامه برای نیاز ۱۰ تا ۲۰ ساله کشور در آینده برنامه ریزی شده است، افزود: دانشگاه برای آینده فکر می کند و محصول آینده را به جامعه می دهد. دانشجویان باید احساس تعلق  پیدا کنند. دانشجویی  که وارد دانشگاه و خوابگاه می شود و با بورس از کشور خارج می شود، اصلا ساختن را یاد نمی گیرد، دانشجو باید به شکل های مختلف با ساختن آشنا شود. در این صورت است که چیزی را که ساخته به راحتی رها نمی کند.

وی ادامه داد: پارک فناوری دانشگاه تهران یک تسهیلگر در استفاده از تخصص دانشجویان متخصص شده است. دانشجویان در طرح جیکو که طرح اشتغال دانشجویی در شرکت دانش بنیان است از سوی پارک علم و فناوری دوره آموزشی می بینند و به شرکت معرفی می شوند. در این صورت دانشجویان حس تعلق خواهند یافت.

وی یادآور شد: اگر دانشجویان در کشور  فعالیت و مشارکت زیاد داشته باشند، حس تعلق آنها نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین اگر مشارکت دانشجویان را زیاد کنیم کمتر شاهد خروج جوانان خواهیم بود. ایجاد کسب و کار و دانش همه با هم عجین شده است.

این تفاهم نامه در راستای کمک به ایجاد و توسعه کسب و کارهای فناور از طریق ارایه خدمات عمومی و تخصصی با ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه‌گذاری و ورود کارآفرینان و واحدهای صنعتی به بازارهای داخلی و جهانی تهیه شده است که به امضای سهیل وطن دوست مدیرعامل بنیاد ملی توسعه فناوری، عباس زارعی رییس پارک علم و فناوری و منصوری معاون وزیر تعاون در امور توسعه، کارآفرینی و اشتغال دانشگاه تهران در ساختمان مرکزی دانشگاه تهران رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha