۴ تیر ۱۳۹۹، ۸:۲۷
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 83830840
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از هفت هزار دستگاه کنتور برق هوشمند در کردستان نصب شد

سنندج - ایرنا - معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت برق کردستان گفت: از سال ۹۸ تاکنون هفت هزار و ۴۷۱ دستگاه کنتور هوشمند طرح فهام( فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی) برای مشترکان دیماندی به ویژه بخش کشاورزی نصب شده است.

هیوا خرم روز سه‌شنبه اظهار داشت: از این تعداد پنج هزار و ۲۷۹ دستگاه مربوط به بخش کشاورزی است که با استفاده از این کنتورها، کنترل و نظارت بر مصرف برق در چاه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه برای نصب این تعداد کنتور ۲۲۴ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال هزینه شده است، افزود: هدف از اجرای این طرح فراهم شدن بستر اصلاح الگوی مصرف و امکان اعمال مدیریت بار توسط بهره‌بردار شبکه در شرایط عادی و اضطراری است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت برق کردستان یادآور شد: اندازه گیری و مدیریت انرژی تحویلی مشترکان از طریق قرائت از راه دور و پایش آن با استفاده از نرم‌افزارهای واسط بین لوازم اندازه گیری و کارشناسان مربوطه، هدف اصلی طرح فهام برای تعویض کنتورهای دیجیتالی معمولی به کنتورهای هوشمند است.

خرم اضافه کرد: در سه ماهه اول امسال نیز ۲ هزار دستگاه کنتور هوشمند برق با بیش از ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نصب شده و تا پایان سال جاری یک هزار و ۸۰۰ دستگاه دیگر ویژه مشترکان دیماندی نصب خواهد شد.

وی گفت: توسعه سامانه هوشمند شبکه برق با استقرار سیستم قرائت از راه دور(طرح فهام) و با اولویت کنتورهای دیماندی برای تمام مشترکان (ولتاژ اولیه و ثانویه) در دستور کار این شرکت است.

طرح فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی (فهام) یکی از پروژه‌های ملی و مهم صنعت توزیع برق و به‌عنوان اولین و زیربنایی‌ترین قدم در زمینه هوشمندسازی سیستم قدرت به‌شمار می‌رود.

در حال حاضر ۶۶۳ هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار و تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha