۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 1020
کد خبر: 83831177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰۰ هزار قطعه مرغ در چهارمحال و بختیاری آماده عرضه به بازار شد

شهرکرد- ایرنا - معاون بهبود امور دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به جوجه‌ریزی یک میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه‌ای مرغداری های استان در سال جاری گفت:هم‌اکنون ۵۰۰ هزار قطعه مرغ تولیدی آماده توزیع بازار مصرف است.

سام مردانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، علت اصلی نوسانات قیمت گوشت سفید در این استان در  چند روز گذشته را متاثر از افزایش قیمت مرغ و بی ثباتی در بازار گوشت سفید استان‌های همجوار عنوان کرد و اظهار داشت: به قدر کافی نیز مرغ منجمد نیز با قیمت مصوب در استان ذخیره‌سازی شده است.
وی، با بیان اینکه جوجه‌ریزی در ۲۰۴ واحد مرغداری گوشتی این استان به حد میانگین انجام شده است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برای تامین گوشت مرغ تا نیمه نخست امسال هیچ محدودیتی وجود ندارد.
معاون بهبود امور دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه مصرف روزانه گوشت سفید در این استان ۵۰ تن است، افزود: مازاد تولید به استانهای همجوار ارسال می‌شود.
مردانی، از تامین حدود ۴۰ درصد از سویا و ذرت مورد نیاز مرغداران استان با قیمت یارانه دولتی خبرداد و گفت: وضعیت توزیع نهاده‌های طیور در این استان نسبت به استانهای همجوار بهتر است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از دو میلیون و۵۰۰ هزار راس دام سبک و بیش از ۷۰ هزار راس دام سنگین به عنوان یکی از قطب دامپروری کشور به حساب می‌آید.
چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha