۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83832069
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احداث واحدهای مسکونی اسکلت پیچ و مهره‌ای در زنجان رونق می‌گیرد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بنیاد مسکن این استان برای جلوگیری از خسارات ناشی از حوادث احتمالی، احداث واحدهای مسکونی مقاوم، اسکلت پیچ و مهره‌ای استاندارد در کوتاهترین زمان ممکن را مورد توجه قرار داده است.

رضا خواجه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به رغم پیشرفت‌های اخیر در ساخت و سازهای مقاوم در روستاها، به دلیل گستردگی و پراکندگی روستاها و وجود تعداد زیادی ساختمان قدیمی و غیراصولی، به طور معمول پس از وقوع حوادث‌ غیرمترقبه شدید، آسیب‌های زیادی درسطح روستاها بوجود می‌آید.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های شیوه‌های ساخت و ساز که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می شود استفاده از اسکلت فلزی پیچ و مهره است که نصب سریع و آسان، استاندارد بودن، مقاومت مناسب و هزینه کم از دیگر مزایای این نوع ساخت و ساز است.

خواجه ای اظهار داشت: اسکلت‌های پیچ و مهره ای از کیفیت بالاتری نسبت به اسکلت های بتنی و جوشی برخوردار است چرا که تمامی عملیات ساخت این نوع اسکلت ها در محل کارخانه و به دور از عوامل محیطی مخرب انجام می گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب  استان زنجان ادامه داد: در زمان حاضر، بنیاد مسکن استان، بیش از ۱۰۰ اسکلت پیچ و مهره برای ساخت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در روستای مرصع شهرستان زنجان را تولید و تحویل داده است.

وی اضافه کرد: متقاضیان با مراجعه به بنیاد مسکن می توانند درخواست اسکلت پیچ و مهره کرده و با تحویل این اسکلت، برای ۶۰ مترمربع ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و  هشت میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض برای احداث واحدمسکونی مقاوم دریافت کنند.

 خواجه ای خاطرنشان کرد: با توجه به مطالعات انجام شده، ۱۵۳ روستا با بیش از ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی در روستاهای استان زنجان بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا پنج هزار و ۲۵۹ واحد مسکونی که ۲۸ درصد واحدها را شامل می شود، مقاوم سازی شده اند.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از ۵۳ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان معادل ۴۹ هزار و ۵۸۲ واحد در مقابل زلزله مقاوم‌سازی شده اند و برای مابقی نیز نیازمند همکاری بیشتر بانک های عامل و استقبال روستائیان از طرح مقاوم سازی منازل روستایی هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha