عملیات اجرایی زیرگذر شهید برونسی در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- عملیات اجرایی زیرگذر شهید برونسی به عنوان آخرین قطعات پازل‌ حل مشکل ترافیک انتهای بولوار وکیل‌آباد مشهد روز پنجشنبه با حضور شهردار و جمعی از مدیران شهری آغاز شد.

شهردار مشهد در این مراسم گفت: معضل ترافیک بولوار وکیل آباد به طرقبه و شاندیز مشکل چندساله است، اما این مشکل طولانی مدت با یک اصلاح هندسی حل شد و گذرگاه امروز نیز از آخرین قطعات پازل مسیر ییلاقات شهر است و نتایج مناسبی خواهد داشت.
محمد رضا کلائی با بیان اینکه دهه کرامت بزرگترین جشن مشهدی‌هاست افزود: امسال به علت شیوع کرونا فعالیت‌های هر ساله را نمی‌توانیم داشته باشیم و امیدوارم در فضاسازی شهری این نقص جبران شود و مثل سال‌های گذشته مشهد نمونه باشد.

وی ادامه داد: حضرت امام رضا (ع) ولی نعمت ماست و از معاون فرهنگی می‌خواهیم به ایجاد شور و نشاط و فضاسازی شهری در این زمینه توجه شود.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: زیرگذر شهید برونسی قابلیت کاهش ترافیک ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو در بولوار وکیل‌آباد را دارد.
خلیل‌الله کاظمی افزود: روان‌سازی ترافیک انتهای این بولوار از آذر ماه ۹۸ در دستور کار قرار گرفت و با موافقت شورای شهر ۱۰۰ میلیارد ریال برای آن اختصاص یافت.
وی ادامه داد: این زیرگذر دسترسی خودروها از خروجی طرقبه شاندیز به بزرگراه آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی، از این بزرگراه به بولوار پیروزی و از شهرک‌های در حال توسعه این منطقه به بولوارهای پیروزی و وکیل آباد را ایجاد خواهد کرد.

معاون شهردار مشهد گفت: تعریض مسیر رفت طرقبه از پنج به هفت لاین و اصلاح مسیر شاندیز در طول ۵۰۰ متر به عرض هفت متر انجام و طی ۷۵ روز افتتاح شد.
کاظمی افزود: عملیات مسیر برگشت در ۲۰ فروردین ۹۸ شروع شد و پروژه ۷۵ روزه طی ۴۰ روز به اتمام رسید که کاهش بالغ بر ۹۰ درصد ترافیک در بولوار وکیل آباد را در پی داشت.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: شورای شهر مشهد در سند ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ سعی کرده به حمل و نقل عمومی رسیدگی کند، میزان استفاده از حمل و نقل عمومی ۴۱ درصد است که باید به ۷۰ درصد برسد.
محمد هادی مهدی‌نیا افزود: دولت باید یک سوم هزینه حمل و نقل عمومی را پرداخت کند که مسوولیت آن بر دوش مدیریت شهری افتاده‌است. 
وی ادامه داد: اگر بزرگراه‌های شهری کامل نباشد دچار مشکل می‌شویم، اتصال انتهای بولوار نماز به بولوار شهید برونسی با یک تونل شهری باید انجام شود تا با حداقل مشکلات زیست محیطی مشکل کمربند جنوبی حل شود و کمبودی احساس نگردد.
سید محمدرضا هاشمی، فرماندار مشهد نیز گفت: ترافیک انتهای بولوار وکیل آباد یک دغدغه همیشگی بود که با اقداماتی مانند احداث زیرگذر شهید برونسی گام‌ موثری در کاهش این بار ترافیکی برداشته خواهد شد.

کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد که سالانه مقصد سفر افزون بر ۳۰ میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان می‌باشد با حدود ۳۵۰ کیلومترمربع مساحت، به ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری تقسیم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha