شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد تقویت شود

یاسوج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: شورای فرهنگ عمومی این استان برای کاهش مشکلات فرهنگی و اجتماعی استان باید بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: باید با اقدام های عالمانه و بر مبنای فعالیت ‌های علمی علاوه بر گسترش روزافزون امور فرهنگی در این استان برای نهادینه کردن ارزش‌ های فرهنگی در استان نیز همت مضاعفی شود.

وی افزود: تلاش برای آشنایی هر چه بیشتر قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد با حقوق فرهنگی خود و هدف گذاری‌ های کلان و اصولی در این زمینه جزو رسالت های مهم نهادهای فرهنگی و اعضای شورای فرهنگ عمومی استان باشد. 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج بیان کرد: صیانت همه جانبه از ارزش‌ های فرهنگی و ایجاد یک رویه‌ مناسب برای پاسداری مطلوب تر از دستاوردهای حوزه فرهنگ در این استان ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی عنوان کرد: تکریم شعائر دینی و توسعه روزافزون برنامه ‌های فرهنگی با موضوع قرآن از جمله تفسیر در کهگیلویه و بویراحمد می تواند سبب کمک به سلامت بیش از پیش فرهنگی و اجتماعی در این استان شود. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در سفر خردادماه سال ۱۳۷۳ به این استان راهگشای بخش عمده ای از مشکلات فرهنگی استان خواهد بود.

حسین کلانتری با اشاره به انجام پژوهش از سوی یک استاد دانشگاه یاسوج در حوزه فرهنگ کهگیلویه و بویراحمد و با موضوع قانون ستیزی و پارتی بازی، اظهار داشت: چنین هشدارهایی از متن پژوهش و تحقیق برآمده و باید با جدیت بیشتری برای پیشگیری و مقابله با آنها در استان تلاش شود. 

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد به سرعت از فرهنگ سنتی به سوی مدرنتیه حرکت کرده و لازم است برای کاهش آسیب ‌هایی که به این دلیل به فرهنگ استان وارد شده برنامه مدون داشت.

کلانتری بیان کرد: این برنامه ‌ها باید پژوهش محور باشند تا با استفاده بهینه از آنها بتوان برای کاهش مشکلات فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد به نحو بهتر و مؤثرتری اقدام کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha