۲۰۰ طلبه در استان تهران وظیفه تدفین شرعی اموات کرونایی را برعهده دارند

تهران- ایرنا- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۲۰۰ طلبه خانم و آقا، تدفین شرعی اموات کرونایی را برعهده دارند.

حجت الاسلام علی‌اصغر سهرابی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: با شیوع ویروس کرونا در جامعه، سازمان تبلیغات اسلامی نیز به عنوان جزئی از پیکره بزرگ جامعه اسلامی و مردمی که احساس وظیفه کردند وارد میدان شد تا خدمات خود را ارائه دهد.

وی افزود: با توجه به این که سازمان تبلیغات اسلامی، متولی اصلی هیأت‌های مذهبی و مؤسسات قرآنی است، تلاش کرد تا با پشتیبانی این گروه‌ها، جامعه را از معنویت بی‌بهره نکرده و در شرایط قرنطینه نیز جامعه اسلامی از معنویت برخوردار شود.

سهرابی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه تغسیل و تدفین شرعی اموات ناشی از کرونا نیز وارد میدان شد و با هماهنگی سازمان بهشت زهرا و برگزاری جلسات تخصصی با سازمان بازرسی کل کشور، شرایط تغسیل اموات که در ابتدا با نگرانی‌هایی همراه بود را فراهم کرد.

وی افزود: در استان تهران حدود ۲۰۰ طلبه تغسیل و تدفین اموات وارد میدان شدند و در برخی از شهرستان‌های از جمله دیار ۱۵ خرداد شامل ورامین، پیشوا وقرچک، شهریار، ملارد و شهر قدس، محوریت امر را بر عهده داشته و در سایر شهرستان‌ها با همکاری سازمان‌های آرامستان، فرمانداری‌ها و دفاتر ائمه جمعه، نسبت به دفن شرعی اموات اقدام کردند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: در هفته‌های نخست شیوع ویروس کرونا و فوت تعداد زیادی از مردم، طلاب با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از تجهیزات سه شیف کار کردند و به عنوان خط‌ شکن، نگرانی خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده بودند از نظر دفن شرعی اموات برطرف کردند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: با ورود طلاب به امر تدفین شرعی اموات، کارکنان سازمان بهشت زهرا را نیز وارد میدان شدند و امروز که از تعداد اموات کاسته شده، طلاب از این میدان خارج شده و کار تدفین اموات توسط پرسنل سازمان‌های آرامستان‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به همراهی وزارت بهداشت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هیچ یک از طلابی که  این کارخداپسندانه را انجام دادند، به کرونا مبتلا نشدند.

سهرابی اظهار کرد: بر اساس برآورد سازمان تبلیغات اسلامی، بیش از هزار طلبه در سراسر کشور وظیفه تدفین شرعی اموات کرونایی را بر عهده دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنج‌شنبه در خصوص آمار مبتلایان به ویروس کرونا گفت: تاکنون ۲۱۵ هزار و ۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۱۳۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: از دیروز تا امروز پنجم تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یکهزار و ۳۰۵ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۱۵ هزار و ۹۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۱۳۰ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۷۵ هزار و ۱۰۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha