۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۹
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 83835845
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار شاهرود: مشکلات ۱۰ بنگاه بزرگ تولیدی رفع می‌شود

شاهرود- ایرنا- فرماندار شاهرود گفت: ۱۰ بنگاه بزرگ تولیدی این شهرستان با مشکلاتی مواجه بودند که با حضور پنج مدیرکل استان سمنان راه‌های رفع آن ها بررسی شد.

نادر فخری روز شنبه در گفت و گو با با خبرنگار ایرنا  با بیان اینکه پارسال  با اقدام های بسیار خوبی که در شهرستان انجام شد ۳۷ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشت، ابراز امیدواری کرد: با برگزاری نشست ها و پیگیری ها میزان اشتغال کنونی حفظ شده  و با توسعه بنگاه های تولیدی موجود و ایجاد بنگاه های جدید شاهد رونق تولید و اشتغال باشیم.

 وی از برگزاری مرتب  نشست کارگروه جهش تولید شهرستان شاهرود هم خبرداد و گفت: مدیری شایسته و تراز جمهوری اسلامی است که با کار جهادی به رفع موانع تولید در کنار اجرای قانون کمک کند و با ارائه راهکارها مشکل کارآفرینان را مرتفع نماید.

معاون استاندار سمنان  تشخیص و تصمیم را مهمترین کار یک مدیر خواند و تصریح کرد:مدیران دستگاه های اجرایی باید براساس علم و آگاهی موضوعات را تشخیص داده و بر همین مبنا تصمیم گیری کنند.

فخری ادامه داد: از ابتدای سال بعد از نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید و دستورالعمل ۳۰ بندی که وزارت کشور ابلاغ کرد موضوع رسیدگی به مشکلات بنگاه های اقتصادی و تولیدی شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار شاهرود به تشکیل کارگروه جهش تولید در شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای امسال چهارشنبه‌های هر هفته به بازدیدهای میدانی از واحدهای صنعتی، نشست ها و پیگیری مشکلات با هدف رفع موانع تولید توسط کارگروه رفع موانع تولید اختصاص یافت.

به گفته وی بنابراین بوده که بعد ازهرچند بازدید مشکلات احصاء شده و بخشی که در حیطه اختیارات شهرستان است مرتفع شود.

وی افزود: برای رفع برخی مشکلات نیاز به حضور مدیران کل استانی است ، با حضور آن ها نشست هایی برگزار و مشکلات بنگاه های تولیدی بررسی شود.

معاون استاندار سمنان ابراز داشت: برخی از مشکلات در زمان بازدید هفتگی رفع شد و برخی هم با مراجعه کارآفرینان و تشکیل کارگروه های تخصصی  رسیدگی  و رفع می شود.

وی گفت : تمامی مسوولان باید با نگاه حمایتی از سرمایه گذار و کارآفرین در نشست ها زمینه اعتمادسازی تولید کننده را فراهم کرده و آنان را تشویق و ترغیب به ادامه فعالیت و حتی توسعه کنند.

 معاون استاندار سمنان عمده مشکلات این بنگاه های تولیدی را  کمبود نقدینگی عنوان کرد و ابراز داشت: در این خصوص تصمیماتی گرفته شد که  ۲ مورد از مشکلات به استان منعکس خواهد شد و مابقی با اختیارات مدیران شهرستان  تعیین تکلیف گردید.

فرماندار شاهرود از ایجاد شعبه رسیدگی به مسایل و مشکلات بنگاه های صنعتی و تولیدی در دادگستری این شهرستان خبر داد و هدف از این کار را کوتاه کردن زمان رسیدگی به پرونده های این بنگاه ها خواند.

وی گفت: در آخرین نشست برگزار شده ،  مشکلات کارخانه سیمان، شرکت فولاد، شرکت قطعه بندی مرغ، شرکت تصفیه روغن قلعه نو و خرقان، شرکت تولید آجر، شرکت پالایشگاه نفت و گاز پیروزی، شرکت قند و یک واحد گاوداری و ۲ واحد تولیدی دیگرمورد بررسی قرار گرفت.

قرار است امسال در شهرستان شاهرود ۲هزارو ۲۰۰ شغل  از سوی دستگاه های اجرایی ایجاد شود.

به گفته فرماندار شاهرود ،امسال ۹۵ بنگاه اقتصادی دارای مشکل شناسایی شده‌اند.

پارسال  ۱۶ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی با معرفی ۶ دستگاه اجرایی شهرستان شاهرود به بانک های عامل پرداخت شد.

در شهرستان شاهرود حدود ۳۳۰ واحد صنعتی و تولیدی فعالیت می کنند که بیش از ۱۰۰ واحد در شهرک صنعتی این شهر مستقر است.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان از نوع صنایع کوچک، ۶ درصد صنایع متوسط و بقیه صنایع بزرگ است، ۱۸ مجموعه شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان تحت پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی است.

کل اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان ۶ هزار و ۸۸۴ هکتار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha