۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۱۵
کد خبر: 83837140
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت ۸۶ درصدی سد «نم‌رود» فیروزکوه

۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۱۵
کد خبر: 83837140
پیشرفت ۸۶ درصدی سد «نم‌رود» فیروزکوه

تهران- ایرنا- مجری طرح سد نم‌رود در شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: این طرح ملی ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همه توان شرکت جهت تکمیل هرچه سریع‌تر آن به کار گرفته می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه شرکت آب منطقه‌ای تهران، عادل ساعدی روز یکشنبه اظهار داشت: سد «نم‌رود» بر روی رودخانه «حبله‌رود» در حال احداث است و در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد.

وی افزود: این سد ظرفیت تنظیم آب به میزان سالانه ۱۲۰ میلیون مترمکعب را دارد و آب مورد نیاز حدود ۳۵ هزار هکتار از اراضی منطقه را تامین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عملیات احداث بدنه سد مطالعات و خدمات مهندسی افزون بر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: تاکنون حدود ۶۵ درصد اراضی واقع در حریم این سد نیز تملک شده و برای تملک باقی اراضی به حمایت دولت و همکاری بیشتر مردم بومی منطقه نیاز است.

وی میزان پیشرفت عملیات سازه‌های جانبی این طرح را حدود ۸۵ درصد عنوان کرد و گفت: تا اتمام کامل طرح بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

«ساعدی» تخصیص نیافتن اعتبار مورد نیاز و مشکلات تملک اراضی روستای «سله‌بن» و همچنین شرایط نامساعد جوی را  از مهمترین چالش‌های موجود در اجرای این طرح عنوان و خاطر نشان کرد: راهکارهایی جهت حل این مشکلات به وزارت نیرو و استانداری ارائه شده است و علاوه بر آن انتظار می‌رود اهالی منطقه همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند تا با بهره‌برداری از این طرح بزرگ ملی از منافع آن بهره‌مند شوند.

استاندار تهران نیز در سفر اخیر خود به فیروزکوه عنوان کرده بود که «برای تامین اعتبار و بهره‌برداری از سد نم‌رود تا پایان امسال تلاش می‌شود و تکمیل این پروژه در اولویت طرح‌های دولت قرار دارد».

به گزارش ایرنا سد «نم‌رود» با هدف تامین بخشی از آب شرب و آبیاری اراضی کشاورزی احداث می‌شود؛ شهرستان فیروزکوه دارای ۲ بخش مرکزی و ارجمند بوده و در ۱۲۰ کیلومتری شمال‌شرقی پایتخت واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha