۸ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۱۴
کد خبرنگار: 2297
کد خبر: 83837306
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان تهران برای سرمایه‌گذاری تکمیل است

تهران-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه میل به سرمایه گذاری در این استان زیاد است گفت: در شهرک های صنعتی زمینی برای واگذاری به سرمایه گذاران جدید وجود ندارد.

حشمت الله عسگری روز یکشنبه در حاشیه جلسه رفع موانع سرمایه گذاری به خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تکمیل بودن ظرفیت شهرک های صنعتی در استان فقط می توان ظرفیت های ایجاد شده ناشی  از خلع ید برخی واحدها را به متقاضیان واگذار کرد.

وی ادامه داد: برای از دست ندادن سرمایه گذاران در استان تهران باید به دنبال توسعه شهرک سازی برویم.

نحوه فعالسازی سرمایه گذاری های راکد مانده بررسی شد

در این جلسه دستورات کاری در خصوص توسعه شهرک های صنعتی و سرمایه گذاری های راکد مانده مطرح  و تصمیماتی اخذ شد.

۱۲۰ هکتار زمین از منابع ملی در شهرک صنعتی خوارزمی در سال ۵۸ برای کاربری کشاورزی به بخش خصوصی اختصاص یافت که اکنون پس از ۴۰ سال به علت کمبود آب تاکنون امکان استفاده از این زمین فراهم نشده است.

دور این زمین شهرک های صنعتی واقع شده که به دلیل کمبود آب استفاده از آن برای بهره بردار بخش خصوصی مقرون به صرفه نیست که در این جلسه مقرر شد این زمین از مالک قبلی خلع ید شود و برای تامین زیرساخت های مورد نیاز به شهرک های صنعتی واگذار شود.

همچنین مقرر شد آب مورد نیاز زمین مورد نظر از این طریق  سد ماملو تامین و برق مورد نیاز آن نیز از پایتخت انتقال داده شود.

دستور بعدی نیز مربوط به شهرک پرند به عنوان یکی دیگر از بخش های صنعتی استان تهران با مالکیت دوگانه بود که بخشی از آن در اختیار شرکت شهرک ها و بخشی در اختیار شرکت عمران و توسعه پرند قرار دارد که مقرر شد توسعه این بخش با مالکیت سازمان عمران و توسعه انجام و پس از آن به صورت کلی به شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار شود.

پس از آن طرح سرمایه گذاری یک شرکت پروتئینی با بیش از هزار و ۳۰۰ پرسنل مطرح شد که محل فعالیت آن در محدوده مناطق حفاظت شده قرار گرفته است که در این جلسه مقرر شد تا زمانی که نقشه این زمین اصلاح و این محدوده از نقشه آن خارج شود پروانه آن به شکل موقت برای سرمایه گذار تمدید شود تا بتواند به فعالیت خود ادامه داده و پس از آن پروانه دائم را اخذ کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha