ارتباط حوزه یادگیری قرآن با کارگروه برنامه‌ریزی آموزشی ضروری است

تهران- ایرنا- رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: بین حوزه تربیت و یادگیری قرآن و عربی سازمان و کارگروه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کمیسیون توسعه عمومی قرآن به‌طور طبیعی باید ارتباط برقرار شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حسن ملکی در نشست کارگروه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کمیسیون توسعه عمومی قرآن اظهار داشت: امر قرآن بسیار مهم و بدیهی است. قرآن در آموزش و پرورش در رأس امور قرار دارد. انقلاب اسلامی ما منشاء و اهداف قرآنی داشت و آن مرد کم نظیر در تاریخ حضرت امام خمینی رحمت الله علیه یک شخصیت قرآنی بود و جانشین به حق ایشان مقام معظم رهبری نیز کشور را با قرآن اداره می‌کنند. امیدوارم افتخار داشته باشیم سربازی قرآن را در حد توان به اجرا برسانیم.

وی با اشاره به این فرموده حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) "عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید"، گفت: عالم کتاب تکوین و قرآن کتاب تشریع الهی است، بین این دو یک توازن وجود دارد. در محضر قرآن نباید معصیت کرد. در دیدگاه توحیدی نگاه ما به هستی و عالم چنین نگاهی است. فعالیت های ما در کارگروه پژوهش و برنامه ریزی آموزشی باید متصل به چنین معنایی دنبال شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش به حضور اعضای شاخص قرآنی، صاحب نام و صاحب اثر در این کارگروه اشاره کرد و ادامه داد: چندین نکته مهم است که باید رعایت کنیم. نکته اول: اهمیت کارگروه است و این اهمیت همیشه در ذهن ما بماند و پیگیری‌ها متناسب با اهمیت موضوع قرآن صورت گیرد. نکته دوم اینکه این کارگروه زیرمجموعه کمیسیون قرآنی است که به معنای آن است که از مصوبات کمیسیون با خبر و برآنها اشراف داشته باشیم و آنها را اجرایی کنیم. آنجا اصل و ما فرع هستیم.

 ملکی یادآورشد: نکته سوم اینکه عنوان کارگروه ۲ وجه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دارد که باید برای هر دو بخش برنامه داشته باشیم. برنامه‌ریزی منهای پژوهش یک کلمه غیر قابل دفاع و بی محتوا است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بر انجام کارها با مدیریت جهادی تأکید کرد و گفت: ما محتاج این اقدام هستیم. اگر این تعبیر مبالغه‌آمیز نخوانید، احتیاج ما به کار جهادی کردن برای انجام کارهای عقب‌مانده، مانند احتیاج تشنه در کویر مانده به آب است.

ملکی در پایان جلسه در جمع بندی نظرات صاحب نظران بیان داشت: به حضور مسئولان حوزه تربیت و یادگیری قرآن و عربی به عنوان یک بخش مهم در این نشست ها، باید توجه شود. نسبت اهداف ۹ گانه سطح بندی سند توسعه قرآنی با ساحت های ۶ گانه تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بررسی شده و مباحثی مانند کاربردی بودن قرآن در زندگی و علم نافع که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، به طور ویژه مدنظر باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha