دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری تا شهریور برای جذب اعتبارات خسارت سیلاب فرصت دارند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به وقوع سیلاب سال گذشته گفت: فرصت جذب اعتبارات اختصاص یافته برای جبران خسارت سیلاب به بخش‌های مختلف این استان تا پایان شهریورماه سال‌جاری است و در این مدت دستگاه‌های اجرایی باید برای جذب اعتبار اقدام کنند.

مرتضی زمان‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: اعتبار مرتبط با جبران ضرر و زیان ناشی از خسارت‌های سیلاب سال گذشته به چهارمحال و بختیاری یک‌هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال است که از این مبلغ ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار استانی، ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار مربوط به راهداری است.

وی تصریح کرد:مدیران مرتبط که بخش‌های زیربنایی تحت نظارت این دستگاهها که در سیلاب سال گذشته در چهارمحال و بختیاری دچار خسارت شد، تنها تا ۳۱ شهریورماه امسال برای جذب این میزان اعتبار فرصت دارند.

وی یادآور شد: هر کدام از دستگاه‌های اجرایی که نتوانند سهمیه خود را تا پایان مردادماه سال‌جاری جذب کنند، اعتبار آن‌ها کسر و به دستگاه‌های اجرایی دیگر اختصاص داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، خسارت بارش‌های سال گذشته مربوط به بخش زیربنایی و زیرساختی در حوزه راه‌ها و ساختمان‌های عمومی بود، که برآورده اولیه این خسارتها ۶هزار میلیارد ریال بود

چهارمحال و بختیاری با ۱۰ شهرستان و افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر جمعیت جزو استان‌های حادثه‌خیز در کشور به‌شمار می‌رود.

بارش‌های اسفندماه سال گذشته ۵۸۰ میلیارد ریال و سرمازدگی فروردین‌ماه سال‌جاری حدود ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت سرمازدگی به چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha