یونس رنجکش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: داشتن اطلاعات کافی و تحقیقات میدانی به عنوان یکی از نیازهای اساسی برای حضور در بازارهای هدف موجب افزایش قدرت صادرات و موفقیت آن می شود.
وی اظهار داشت : بخش خصوصی با محوریت نهادهایی چون اتاق های بازرگانی و پشتیبانی های تسهیل گرانه و حمایتی دولت می تواند با بهره مندی از ظرفیت های مراکز دانشگاهی و فرهنگی نسبت به ارزیابی و شناخت بازارهای هدف و راهکارهای مناسب تبلیغاتی زمینه های حضور بهتر و پایدار خود را در بازارهای جهانی بیشتر فراهم کند.
به گفته وی، انجام پژوهش های میدانی توسط محققان و صاحب نظران می تواند نقش مهمی در شناخت و هدفگذاری مناسب در بازار داشته باشد.
وی ادامه داد : بهره مندی از ظرفیت سازمان ها و چهره های فرهنگی و هنری در ساخت مستندها و اجرای برنامه های هنری موجب تقویت روابط اجتماعی بین مردم کشورها و تاثیر گذاری های فرهنگی برای نزدیکی بیشتر و پذیرش محصولات و خدمات صادراتی شود.
وی افزود: تبلیغات هوشمند و اثرگذاری های فرهنگی مبتنی بر شناخت جامعه هدف در بازارهای جهانی از لازمه های داد و ستد و موفقیت به شمار می رود که در این زمینه ما در کشور چندان موفق عمل نکرده ایم.
رنجکش اضافه کرد : ایران با برخورداری از فرهنگ کهن و تنوع فرهنگی و روابط تاریخی با کشورهای مختلف از ظرفیت های بالایی برخوردار است که باید از این فرصت در تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری استفاده کنیم و این ظرفیت ها نقش مهمی در دیپلماسی عمومی دارد.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با تاکید بر وجود ظرفیت های بسیار بالای فرهنگی و تشابهات و روابط تاریخی این استان با کشورهای حاشیه دریای کاسپین خواستار تهیه پیوست های فرهنگی و پژوهشی و استفاده از کارشناسان و صاحب نظران در فعال سازی دیپلماسی فرهنگی و عمومی در روابط تجاری شد.
وی ادامه داد : فعال سازی حوزه تبلیغات و استفاده از روش های نوین فضاسازی های رسانه ای می تواند در این زمینه بسیار مهم و اثر بخش باشد.
گیلان دارای ظرفیت های بسیار برای امر صادرات و تجارت می باشد.
نظر شما