۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۷
کد خبر: 83851809
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درآمد چندمیلیون دلاری «کریستیز» از یک حراج آنلاین

تهران- ایرنا- بازار هنر در روزهای شیوع کرونا با وجود موانع فراوان از رونق نیفتاده است. جدیدترین مدرک برای این ادعا، فروش ۴۲۱ میلیون دلاری حراج‌خانه کریستیز در یک حراجی هنری است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری آنلاین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حراج خانه کریستیز پس از آن که به دلیل بحران شیوع کرونا ناچار شد مزایده‌های بهاری خود را دوباره برگزار کند، یک قالب آنلاین و یک روزه را انتخاب کرد که در کمال ناباوری ۴۲۱ میلیون دلار درآمد داشت.

این حراجی منحصربه‌فرد که در قالب یک رویداد آنلاین چهار ساعته با عنوان وان (One) برگزار شد، کار خود را با حراج مجموعه‌ای از آثار در هنگ کنگ آغار کرد و در ادامه به ترتیب متصدیانی در پاریس، لندن و نیویورک آثاری را به حراج گذاشتند.

یکی از تابلوهای روی لیکتنشتاین از هنرمندان برجسته سبک هنر مردمی (پاپ آرت) که به قیمت ۴۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار چکش خورد، بیشترین میزان فروش در این حراجی را داشت. قیمت اولیه این تابلو در حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده بود.

در این حراجی رکوردهای متعددی شکسته شدند که از جمله مهمترین آنها می‌توان به فروش ۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار دلاری تابلوی مکمل‌ها (Complements) اثر برایس ماردن از هنرمندان سبک انتزاعی آمریکا اشاره کرد.

قیمت فروش هیچکدام از نقاشی ها از مرز ۵۰ میلیون دلار بالاتر نرفت اما ۹۴ درصد آثار به فروش رسیدند، آماری که حتی برای روزهای قبل از شیوع کرونا نیز بالاست. الکس راتر سرپرست حوزه هنر معاصر در حراج خانه کریستیز، موفقیت این حراجی نشان داد بازار هنر برای شیوه‌های جدید فروش و مجموعه‌سازی آماده است.

بیش از ۲۰ هزار هنردوست این حراجی آنلاین را دنبال کردند. مجموعه‌داران می‌توانستند به صورت اینترنتی یا از طریق تلفن در مزایده شرکت کنند. در هنگ‌کنگ، پاریس و لندن برخی کلکسیون‌داران امکان شرکت حضوری در مزایده را نیز داشتند اما درباره نیویورک با توجه به محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی چنین امکانی وجود نداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha