۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 83852539
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماس خواستار اتخاذ راهبرد واحد جهان اسلام علیه طرح الحاق شد

تهران – ایرنا – اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواستار اتخاذ استراتژی واحد از سوی کشورهای عربی و جهان اسلام به منظور ناکام گذاشتن طرح الحاق کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش تارنمای روزنامه فرامنطقه ی « رأی الیوم » چاپ لندن، هنیه در سخنرانی خود در سمینار مقابله با « معامله قرن » و « طرح الحاق » سازمان یافته توسط شش سازمان عربی در اینترنت با مشارکت اعضای دبیرخانه های سازمان های مزبور و رهبران گروه های فلسطینی و نمایندگان اتحادیه های کارگری جهان عرب این مطلب را ابراز داشت.

وی خاطرنشان کرد: این استراتژی می بایست بر پایه تحقق بخشیدن به وحدت فلسطینیان و در پیش گرفتن مقاومت در تمامی اشکال آن و شکل گیری ائتلاف عربی اسلامی در منطقه به منظور حمایت از آرمان فلسطین پی ریزی شود.

وی افزود: ملت فلسطین در حال گذر از یک تحول در فرآیند مبارزه با دشمن صهیونیست بسر می برد . این تحول به واسطه طرح های دشمن صهیونیست جهت پایان دادن به هر آنچه که با آرمان فلسطین مرتبط است، نمایان شده است.
هنیه ابراز داشت: طرح الحاق در واقع اوج طرح های صهیونیستی مبتنی بر استراتژی توسعه طلبی و شهرک سازی و یهودی سازی و کوچ دادن فلسطینیان است .
از سوی دیگر هنیه بار دیگر بر پایبندی حماس به استراتژی مقاومت همه جانبه تاکید کرد.
رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: مقاومت به قدرتمندتر شدن خود ادامه خواهد داد و آماده ورود به میدان رویارویی با رژیم صهیونیستی است و ضربه هایش برای دشمن صهیونیست دردناک خواهد بود.
سمینار مزبور توسط شش سازمان یعنی کنگره قومی عربی ، کنگره قومی اسلامی ، همایش چپ گرای عربی ، کنفرانس عمومی احزاب عربی ، جبهه پیشرو عربی و موسسه بین المللی قدس برگزار شد.
هدف از برگزاری این سمینار بررسی مکانیزم های مقابله با طرح الحاق اسراییل و معامله قرن آمریکا است.
اسراییل در نظر دارد منطقه غور (دره) اردن و تمامی شهرک های موجود در کرانه باختری را به اشغال خود در آورد که تقریبا ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری را تشکیل می دهد. این طرح با مخالفت گسترده فلسطینیان و اعراب و محافل بین الملل مواجه شده است.

۱۴۸۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha