وضعیت شیوع کرونای همه شهرهای گلستان قرمز شد

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با اعلام وضعیت قرمز شیوع کرونا در همه شهرهای این استان گفت که با هدف جلوگیری از ابتلای بیشتر شهروندان و قطع زنجیره انتقال، محدودیت‌های اعمال شده با شدت بیشتر و به مدت یک هفته در همه مناطق گلستان اجرا خواهد شد.

هادی حق ‌شناس روز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای گلستان با برشمردن برخی از این محدودیت ها اظهار داشت: به دلیل احتمال بالای شیوع کرونا در مراسمات، هیچ سالن، باغ و فردی اجازه برگزاری مراسم عزاداری و عروسی را ندارد.

استاندار گلستان بیان کرد: نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی با مدیران سالن‌ها و باغ‌های متخلف بر اساس قانون برخورد کرده و همچنین در صورت داشتن گزارش برگزاری مجالس در خانه ها افراد را با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی خواهد کرد.

حق شناس با اشاره به وضعیت نامناسب عرضه گوشت و گوسفند زنده در محیط خارج از میدان دام گنبدکاووس، اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن عید قربان و افزایش خرید دام زنده در این شهرستان، میدان دام گنبدکاووس با نظارت دانشگاه علوم پزشکی، جهادکشاورزی و دامپزشکی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی از امامان جمعه و جماعات مناطق اهل سنت‌نشین گلستان خواست با هدف جلوگیری از شیوع کرونا، مردم را از برگزاری مراسمات ویژه این ایام منصرف کنند.

استاندار گلستان با اشاره به آمادگی کامل همه بیمارستان های استان برای پذیرش و درمان بیماران کرونایی گفت: تعداد تخت های بیمارستانی استان کافی است اما بخش زیادی از بیماران مبتلا به این ویروس ساکن شهرهای شرق استان هستند و چون تمایلی به گذراندن مراحل درمان در شهرهای دیگر ندارند، ظرفیت بیمارستان های این مناطق تکمیل و رسیدگی به همه آن ها دشوار است. 

حق‌شناس گفت: تعداد روزانه بستری بیماران کرونایی در گلستان به ۱۱۶ نفر رسیده و تا روز گذشته در مجموع ۶۹۸ بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این جلسه با تاکید بر قرمز بودن تمامی مناطق استان گفت: کنترل شهرهای قرمز بسیار سخت و نیازمند همراهی بیشتر مردم است.

عبدالرضا فاضل بیان کرد: با افزایش تعداد مبتلایان، بیمارستان‌های استان ظرفیت پذیرش بیماران جدید را ندارند.

وی بر ضرورت افزایش نظارت بر اجرای محدودیت های کرونایی تاکید و اظهار امیدواری کرد با اجرای کامل این محدودیت در هفته جاری با کاهش بستری بیماران مواجه شویم.

سخنگوی وزارت بهداشت امروز یکشنبه گفت که در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha