۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۸:۲۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83855677
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حجاب از ضروریات دین و نشانه سلامت روانی جامعه است

سنندج - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه مانیفست حجاب در کشور ما باید منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد، گفت: حجاب از ضروریات دین و نشانه سلامت روانی جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سادات روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ضرورت رعایت عفاف و حجاب و راهکارهای تحقق این واجب الهی اظهار داشت: یکی از ضروری ترین باورهای دینی و نشانه سلامت روانی و اجتماعی جامعه دینی مقوله حجاب است.

وی اضافه کرد: به نوعی از حجاب و عفاف به عنوان تابلوی نظام اسلامی یاد شده که تضعیف آن همواره در راس برنامه های فرهنگی و جنگ نرم دشمن است.

حجت‌الاسلام سادات افزود :نهادینه سازی فرهنگ حجاب مستلزم نگاه عمیق و برنامه ریزی منسجم از سوی سیاستگذاران فرهنگی و اجتماعی در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه بوده و نیازمند عزم جدی در ارکان نظام به ویژه نهادهای فرهنگی نظیر آموزش و پرورش، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، صدا و سیماست که در این میان نقش آموزش و پرورش در همه مراحل و رده های آموزشی کلیدی تر است.

وی با اشاره به اینکه خانواده نقش محوری در گسترش فرهنگ حجاب دارد، یادآور شد: خانواده ها می‌توانند با نهادینه سازی باورهای دینی و سفارشات حضرات معصومین(ع) و آموزه های تربیتی قرآن کریم به نگرش و گرایش های کودکان و تقویت بافت فکری آنها در نگاه مثبت به ارزش های دینی از قبیل حجاب و عفاف جهت داده و نظام اعتقادی سالمی را برای فرزندان خود فراهم سازند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به نقش محوری دولت ها در گسترش فرهنگ حجاب گفت: دخالت قوای سه گانه و حرکت مردمی در پیگیری این واجب زمین مانده و مظلوم می تواند به تغییر وضع موجود بینجامد.

وی تاکید کرد: از آن جمله اجرای قانون حجاب در جمهوری اسلامی، ساماندهی بحث مد و لباس، هدایت نیروهای دولتی و خانواده‌های آنها در گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و پشتیبانی مالی و معنوی از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و همچنین استفاده از ابزار هنر و رسانه با ساخت و تولید برنامه های فاخر و جذاب دینی متناسب خواهد بود.

حجت‌الاسلام سادات یادآور شد: باید بستر مناسب برای اشتغال و ازدواج جوانان و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه و گسترش تفرجگاه ها و اماکن ورزشی متناسب با شان جامعه اسلامی فراهم شود و همچنین مدیریت سالم فضای مجازی جهت تعمیق و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در دستور کار دولت ها باشد.

وی گفت: سخنان، فرمایشات و منظومه فکری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حوزه عفاف و حجاب و شخصیت زن مسلمان گنجینه ارزشمندی است که می‌تواند به عنوان مانیفست عفاف راهگشای بسیاری از مشکلات و شبهات مطرح شده در این حوزه باشد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha