۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۷:۲۱
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 83857681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۷:۲۱
کد خبر: 83857681
رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

گرگان ـ ایرنا ـ جاری شدن سیلاب در استان، رشد ۱۱۲ درصدی صادرات از پایانه اینچه‌برون، افزایش ۵۰ درصدی مصرف آب شرب در گنبدکاووس، بهره‌برداری از ۴۳۰ واحد مسکونی معلولان و امضای تفاهم‌نامه ۱۸ هزار میلیاردی استانداری گلستان و سازمان برنامه و بودجه از جمله رویدادهای خبری هفته گذشته گلستان بود.

بارش شدید باران در روز یکشنبه و چهارشنبه موجب جاری شدن سیل در مینودشت، گالیکش، آزادشهر، کلاله، مراوه‌تپه، رامیان، گنبدکاووس و برخی روستاهای شرق استان گلستان شد.

نکته مثبت بارش‌های رگباری دو روز ۲۵ و ۲۶ تیرماه جاری در استان گلستان بویژه نواحی شرقی آن، نداشتن تلفات جانی بدلیل اطلاع رسانی و آمادگی قبلی بود مضاف براینکه سبب ذخیره آب در برخی سدها، آب بندان‌ها و بندهای خاکی و به احتمال زیاد تقویت سفره های آب زیرزمینی منطقه شد.

این سیل خساراتی به تاسیسات شهری، راه‌های ارتباطی و بخش کشاورزی این خطه شمالی وارد کرد اما هنوز رقم دقیق آن اعلام نشد.

**

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس از ثابت ماندن آمار روزانه بستری و ترخیص بیماران کرونایی این شهرستان در ۱۰ روز گذشته خبر داد و گفت: روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ بیمار با علائم سندروم حاد تنفسی یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی گنبدکاووس پذیرش شده و به همین تعداد هم مرخص می‌شوند.

**

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت که هفت هزار نفر در این استان که در سال‌های قبل درخواست خود را ارایه کرده‌اند منتظر دریافت خدمات حمایتی و مستمر از این نهاد هستند.

ابراهیم غفاری اظهار داشت: این افراد که بسیاری از آن ها واجد شرایط حمایت بهزیستی هستند در حال حاضر از خدمات موردی این نهاد استفاده می کنند.به گفته وی سال ۹۷ هفت میلیارد ریال و پارسال نیز پنج میلیارد ریال اعتبار برای کمک موردی به خانواده های پشت نوبتی به بهزیستی گلستان تخصیص یافته و در اختیار آنان قرار گرفت.

**

هادی حق‌شناس استاندار گلستان روز سه‌شنبه از طریق مرکز پاسخگویی و ارتباطات مردمی سامد به مشکلات، درخواست‌ها و مطالبات مردم نقاط مختلف این استان پاسخ داد.

تعدادی از شهروندان به صورت حضوری و چند تماس گیرنده از مناطق مختلف استان مسایل، مشکلات و دغدغه‌های شخصی و عمومی خود را با نماینده دولت در میان گذاشتند.

استاندار گلستان هم با شنیدن این مشکلات، دستور لازم برای پیگیری و رفع مطالبات مردم را با ارجاع این خواسته ها به دستگاه های متولی صادر کرد.

**

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های گلستان گفت که تاکنون ۴۲۰ نفر از کارمندان شعب این استان به بیماری کرونا مبتلا شدند.

عبدالله باقریان اظهار داشت: در مجموع و برابر آخرین آمار تایید شده حدود ۱۲ درصد از کارمندان بانک های استان گلستان به بیماری کرونا مبتلا شدند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن و با وجود رعایت پروتکل های بهداشتی در محل کار ۲ نفر از کارکنان بانک های استان بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

**

استاندار گلستان با اشاره به تولید پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان گفت: در هفت سال گذشته و با استقرار واحدهای تبدیلی جدید، سه میلیون تن به ظرفیت تولید صنایع تبدیلی گلستان افزوده شد.

هادی حق‌شناس در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گلستان اظهار داشت: حدود ۴۰۰ واحد و طرح در حوزه صنایع تبدیلی گلستان منتظر تعیین تکلیف است که راه اندازی این واحدها رونق بزرگی در صنعت، اشتغال و کشاورزان استان ایجاد خواهد کرد.

**

فرماندار آزادشهر با تاکید بر ادامه ممنوعیت برگزاری مراسم جشن و عزا در این شهرستان از ابتلای بیش از ۳۰ میهمان یک عروسی در یکی از روستاهای بخش چشمه‌ساران به کرونا خبر داد.

**

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ (گلستان) از صادرات ۱۳ هزار و ۲۷۳ تن کالا به کشورهای آسیای میانه در سه هفته گذشته از طریق پایانه ریلی اینچه‌برون این استان خبر داد و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۲ درصد بیشتر شد.

مهدی عبدالکریم زاده افزود: صادرات این محموله‌ها از سوم تیرماه با توافق انجام شده بین ایران و ترکمنستان پس از ۱۰۰ روز تعطیلی مرز ناشی از شیوع کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد.

وی اضافه کرد: مهمترین کالاهای صادراتی گلستان از طریق راه آهن بین المللی اینچه‌برون سیمان، آهن آلات، پروفیل و میله گرد، سنگ آهن، مواد شیمیایی و پلاستیکی، انواع سنگ‌ و کاشیهای تزیینی و ساختمانی و به مقصد ترکمنستان، قزاقستان و ازبکستان بود.

عبدالکریم زاده ادامه داد: در این مدت همچنین ۱۶۳ تن انواع کالا از جمله جو و پارچه از طریق این خط ریلی وارد ایران شده است.

*

آیین افتتاح متمرکز ۴۳۰ واحد مسکونی ویژه معلولان و محرومان تحت پوشش بهزیستی گلستان با حضور مدیران استانی و شهرستانی در روستای خواجه نفس گمیشان برگزار شد.

**

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس از افزایش ۵۰ درصدی مصرف آب شرب در مناطق شهری و روستایی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون به سبب شیوع کرونا و مصارف غیرشرب خبر داد و گفت که در صورت ادامه این روند، تابستان سخت و کم‌آبی پیش روی مشترکان است.

حسین سعیدی راد اظهار داشت: با شیوع کرونا مصرف آب شرب مشترکان آب و فاضلاب گنبدکاووس تا اواخر بهار حدود ۲۵ درصد و با شروع فصل تابستان و استفاده غیرشرب مشترکان بویژه در مناطق روستایی برای کشاورزی و دامپروری، مصرف آب به ۵۰ درصد افزایش یافت.

**

مسعود خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری در مجمع انتخابات هیات سوارکاری استان گلستان با گلایه از افزایش دوپینگ اسب‌های مسابقه‌ به خصوص در استان گلستان گفت که با مثبت‌شدن نتایج آزمایش و در حمایت از برگزاری مسابقات سالم، مالکان اسب های دوپینگی گلستان در بازه زمانی پاییز ۹۷ تا زمستان پارسال ۶ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال جریمه شدند.

**

تفاهم‌نامه اجرای پروژه‌های جهش تولید استان گلستان در سال ۱۳۹۹ با اعتبار بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال میان سازمان برنامه و بودجه و استانداری گلستان بسته شد.

این تفاهم نامه که با حضور نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و هادی حق شناس استاندار گلستان امضا شد، شامل تعهد پرداخت اعتبارات ۶۱ طرح و پروژه از محل اعتبارات استانی، ملی، بودجه شرکت های دولتی، تسهیلات ثابت و در گردش و کمک‌های فنی و اعتباری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha