۲۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 83858467
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اشتغالزایی در گیلان در شرایط کرونا و تحریم

۲۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۰
کد خبر: 83858467
اشتغالزایی در گیلان در شرایط کرونا و تحریم

رشت- ایرنا -  صنعت بیشترین سهم در بخش هدفگذاری شده در اشتغالزایی کشور را دارد و  چراغ هر واحد صنعتی که  روشن می شود دست کم دهها اشتغالزایی مستقیم و صدها اشتغالزایی غیر مستقیم را بدنبال خواهد داشت.

تحریم های ناجوانمردانه عرصه را بر صنعتگران  تنگ کرده  و کرونا هم مزید بر علت برای تشدید مشکلات اقتصادی شده است ؛ اما با وجود تمامی مشکلات سرمایه گذاران صنعتی و دولت تدبیر و امید عزم خود را برای تحقق برنامه های هدف گذاری شده جزم کرده اند.

چهارشنبه هفته گذشته با حضور حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت ۱۱ طرح صنعتی در گیلان به بهره‌برداری رسید که زمینه اشتغال مستقیم افزون بر یک هزار نفر را فراهم آورد، اشتغالی که عزم راسخ را برای پیشبرد برنامه های هدفگذاری شده نمایان کرد.

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در سفری که خرداد ماه گذشته به گیلان داشت گفت که امسال شاهد افتتاح پروژه های بسیاری در کشور خواهیم بود.

بهره برداری از ۱۱ طرح صنعتی در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در همین ارتباط گفت: همزمان با هفته ششم «پویش تولید، تداوم امید» ۱۱ طرح صنعتی با تولیدات متنوع به بهره برداری رسید .

فرهاد دلق پوش با بیان اینکه این طرح ها موجب تداوم تولید و پویایی صنعتی در گیلان می شود، تصریح کرد: برای بهره برداری از این پروژه های صنعتی ۹۶۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری  و زمینه اشتغال بیش از یک هزار نفر به صورت مستقیم در گیلان فراهم شده است.

بهره برداری از ۱۱ طرح صنعتی با ۹۶۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی مستقیم برای افزون بر یک هزار نفر در گیلان

وی  درباره واحدهای مورد بهره برداری بیان کرد: سه واحد صنعتی در زمینه قطعات خودرو، انواع اوراق فشرده ی  ام. دی. اف و قطعات کولر اسپیلت و همچنین رونمایی از طرح داخلی سازی قطعات خودرو در راستای جهاد خودکفایی است  با حضور دکتر مدرس حسینی و استاندار گیلان بهره برداری  و هشت واحد دیگر همزمان با بهره برداری از این سه طرح افتتاح شد.

چهارشنبه گذشته با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت واحد صنعتی گیل آرا بافت کاسپین با ۱۶۲ نفر اشتغالزایی افتتاح شد.

بخش خصوصی برای راه اندازی  این واحد تولید موکت و کفپوش تخت و غیر تخت خودرو ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

همچنین طرح توسعه تولید رادیاتور فولادی و کولر گازی شرت ایران رادیاتور با ۲۴۱ نفر اشتغالزایی نیز با حضور حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت معدن تجارت در شهر صنعتی رشت به بهره برداری رسید.

طرح توسعه واحد تولیدی دستکش گیلان با تولید سالانه ۱۶ میلیون عدد دستکش روکش دار نخی ، اشتغالزایی ۳۰ نفر و سرمایه گذاری ۶۱ میلیارد ریالی ، شرکت تولید خودتراش پلاستیکی تارا روژین صدرا با تولید سالانه ۲۵۰ تن ، اشتغالزایی ۱۹ نفر و ۲۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری نیز از دیگر طرح های به بهره برداری بود .

 همچنین طرح توسعه ای دستکش گیلان با تولید با اشتغالزایی ۱۷۰ نفر و ظرفیت تولید سالیانه ۴۰ میلیون تن،  شرکت بسته بندی عسل شهدسازان گیل خزر با طرفیت تولید سالانه ۸۰۰ تن ، اشتغالزایی ۲۵ نفر و ۵۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری ،  طرح توسعه شرکت تولید قوطی های آلومینیومی تالک ایرانیان با تولید سالانه ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن ، اشتغالزایی ۳۰ نفر و ۴ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ، طرح توسعه شرکت صنایع غذایی فومن ، تولید کننده چای و دم نوش با تولید سالانه ۱۵ هزار و ۳۹۰ تن  ، اشتغالزایی ۳۰ نفر و ۳۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری از دیگر طرح های مورد بهره برداری روز چهارشنبه گذشته در گیلان بود.

شرکت دیزل موتور باختر تولید کننده الکتروموتور با تولید سالانه ۲۰ هزار دستگاه ، اشتغالزایی ۱۰ نفر و ۱۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری ؛  طرح توسعه شرکت روغن گنجه رودبار با تولید سالانه ۵۵ هزار تن ، اشتغالزایی  ۴۵ نفر و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری نیز همزمان با سفر سرپرست وزارت صنعت ، معدن و تجارت در گیلان بهره برداری شد.

همچنین سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه استاندار ، جمعی از نمایندگان و مسئولان استان از شرکت ریسندگی - بافندگی پیشروتاب تنها تولیدکننده حوله گیلان و مدرن ترین حوله بافی کشور و همچنین تولید کننده ماسک های پارچه ای آنتی باکتریال بازدید کرد.

تولید سالانه این شرکت با اشتغالزایی ۵۰ نفر ، ۲ هزار و ۳۲۵ تن حوله و ماسک است.میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در شرکت پیشروتاب ۹۰۰ میلیارد ریال است.

گیلان با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر و دسترسی به بازارهای کشورهای مشترک المنافع با ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت و بهره مندی از  بنادر انزلی کاسپین و آستارا و مرز زمینی آستارا از فرصت بسیار خوبی برای راه اندازی صنایع کوچک و پاک برخوردار است .

همچنین طرح داخلی سازی قطعات خودرو در راستای جهاد خودکفایی با حضور حسین مدرس خیابانی رونمایی شد.

مشکلات امروز بیش از هر زمانی خود نمایی می کند اما قطار توسعه در کشور متوقف نشده و برای رسیدن به مقصد جهش تولید با تلاش تولیدکنندگان و صنعتگران و حمایت دولت با تمام توان به  پیش می رود.

خلاقیت همیشه در تنگناها بروز می کند ، حمایتهای مسئولان می تواند زمینه شکوفایی توانمندی های صنعتی و تولیدی در کشور را بیش از گذشته فراهم سازد.

گیلان با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر و دسترسی به بازارهای کشورهای مشترک المنافع با ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت و بهره مندی از  بنادر انزلی کاسپین و آستارا و مرز زمینی آستارا از فرصت بسیار خوبی برای راه اندازی صنایع کوچک و پاک برخوردار است .

گیلان دارای حدود دو هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha