روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، امروز دوشنبه ۳۰ تیرماه اعلامکرد: این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت کشتیرانی خاورمیانه و بازوی حملو نقل دریایی کشور، همواره بر رعایت دقیق کلیه الزامات قوانین و مقررات ملی و بینالمللی بر روی کشتیهای ناوگان تاکید داشته و در همین خصوص سابقه بازرسی و ممیزیهای ادواری که از سوی مراجع دریایی مستقل ملی و بینالمللی انجام میشوند کاملاً مبین این واقعیت است که به بهترین کیفیت و در بالاترین سطوح، قوانین بینالمللی دریایی را در فرآیند کاری خود به اجرا میگذارد.
در همین راستا از ماهها قبل آمادگیهای لازم برای اجرای الزامات کنوانسیون جلوگیری از آلودگی دریا (مارپول) مربوط به استفاده از سوخت کمسولفور در کشتیهای "ناوگان ملی" اجرایی شده و قبل از موعد مقرر اجرای الزامات در ابتدای ژانویه سال جاری میلادی(تعیین شده از سوی IMO)، تجهیزات کشتیها به روزرسانی و سوخت منطبق (کم سولفور) برای استفاده کشتیهای ناوگان تدارک شده است.
استفاده از سوخت کم سلفور از ابتدای سال ۲۰۲۰، برای کشتیهای جهان از جمله نفت کشهای ایران الزامی شده است.
وزیر نفت پیش تر اعلام کرده بود که راهحل اصلی برای تامین گوگرد با سولفور پایین، بهینه سازی پالایشگاههای کشور است که در این زمینه پالایشگاه آبادان در دست اجرا است.
اکنون شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی به نمایندگی از وزارت نفت مکلف به تامین این سوخت است و پالایشگاه نفت شازند به عنوان اولین و تنها پالایشگاه موظف به تامین ماهانه ۴۵ هزار تن سوخت نیم درصد کم سولفوراست.
نظر شما