۱۷ هزار و ۳۸۲ متر اراضی دولتی در چهارمحال و بختیاری رفع تصرف شد

شهرکرد- ایرنا- معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از آزادسازی و رفع تصرف ۱۷ هزارو ۳۸۲ متر از اراضی ملی در یک ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش  روز سه‌شنبه ایرنا از اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری، سید احسان حسینی اظهار داشت: در راستای حفظ و صیانت از اراضی ملی سطح استان و حفظ حقوق بیت‌المال و پس از تهیه برآوردهای اطلاعاتی، عملیاتی و انتظامی، اجرای هفت حکم به متراژ یاد شده صورت گرفته است.
وی افزود: اجرای این احکام مربوط به شهرهای بروجن، فارسان، اردل، گهرو، هفشجان و سورشجان بوده و طبق هماهنگی با مقام قضایی و فرماندهی انتظامی و رصد اطلاعاتی این تصرفات رفع شده است.
حسینی همچنین ارزش ریالی اراضی آزاد شده را ۳۶ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: بر اساس عملیات‌های صورت گرفته، اراضی دولتی رفع تصرف و به وضع سابق بازگردانده شد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: یگان حفاظت از اراضی این  اداره‌ متولی فعال است و موارد تصرف اراضی را با حساسیت رصد می‌کند و چنانچه در این خصوص مواردی خلاف قانون رخ دهد به موجب رای دادستان و مراجع قضایی پیگیری و رفع تصرف می‌شود.

وی همچنین از صدور ۲۶۰ رای قضایی در حوزه اراضی تصرفی در سال ۹۸ خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۵ پرونده که از سال‌های گذشته بلاتکلیف مانده بود تعیین تکلیف و رای قطعی برای آن آواخر سال ۹۸ صادر شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha