آبرسانی به ۲۰۰ روستای خراسان شمالی از سدها اجرایی می‌شود

بجنورد- ایرنا- معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: آبرسانی پایدار به ۲۰۰ روستای استان از سدها، هدف‌گذاری شده که اجرایی خواهد شد.

رضا عطایی روز  چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی از این روستاها، در مسیر انتقال آب از سد به شهرها، قرار دارد که تامین آب مورد نیاز این اهالی از دریاچه های این منابع آبی، در برنامه است. 

وی افزود: تلاش داریم تا آب مورد نیاز اهالی ۶۷ روستای شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان، از سد شیرین دره شهرستان مانه و سملقان تامین شود. 

عطایی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ روستای اسفراین از آب سد بیدواز بهره مند نشده است اظهار داشت: در این شهرستان هم قرار است آب مورد نیاز اهالی ۱۰۶ روستا از سد بیدوار تامین شود. 

وی افزود: در شهرستان شیروان هم تلاش داریم آبرسانی از سد بارزو، به ۱۴ روستا انجام شود البته آب مورد نیاز اهالی این روستاها از چاه ها تامین می شود اما تلاش داریم تا با استفاده از آب سطحی، مشکلات کمتر شود.  

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در منطقه کهنه جلگه بخش مانه در شهرستان مانه و سملقان هم ۱۳ روستا باید از آب سد چندیر شهرستان راز و جرگلان تامین شود.

غلامحسین ساقی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی پیش از این گفته بود که آبرسانی از سد شیرین دره به ۱۸ روستا، انجام شده است. 

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha