به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاعرسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانیمهر در دیدار با سیدجواد حسینی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی که در سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد، اظهار داشت: منابع اعتباری سازمان متنوع و شامل اعتبارات ملی، استانی و خیرین است و اعتبارات کاملا وابسته به هم هستند؛ به طوری که اگر اعتبارات ملی کاهش یابد بر دیگر بخشها تاثیر میگذارد.
وی ادامه داد: عموم پروژههای مدرسهسازی، مشارکتی است و سعی داریم در تخصیص اعتبارات، پروژههای خیّرساز را مورد توجه ویژهای قرار دهیم و این پروژهها فعال هستند.
رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به روند تخصیص اعتبارات از سال ۹۶ تاکنون تصریح کرد: رشد قابل توجهی را در تخصیص اعتبارات داشتیم و اعتبار در نظر گرفته شده را از ۴۷۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم.
وی درباره رسیدگی به وضعیت کلاسهای درس مدارس دانشآموزان با نیازهای ویژه با تاکید بر جمعآوری تمام کلاسهای کانکسی گفت: باید اهتمام ویژهای برای این مدارس داشته باشیم و بهترین مدارس با کاملترین تجهیزات را در اختیار دانش آموزان این مدارس قرار دهیم.
رخشانیمهر از ابلاغ اعتبار برای تجهیز اتاقهای آکوستیک پایگاههای سنجش سلامت در تمام استانهای کشور خبر داد و بیان کرد: نگاه ویژهای به تامین تجهیزات و فضاهای مورد نیاز آموزش و پرورش استثنایی داریم.
۲۱۰ مرکز آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه نیاز داریم
سید جواد حسینی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تجلیل از اقدامات انجام شده در سازمان نوسازی مدارس برای تامین فضاهای آموزشی بیان کرد: جهش بسیار بالای اعتبارات نوسازی را شاهد بودیم و امسال هم توجه ویژهای به ساخت و ساز مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه شده است.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه در حوزه فضا و تجهیزات ۱۳۱ مدرسه استثنایی در کشور در حال ساخت است، گفت: به طور کلی به ۲۱۰ مرکز آموزشی نیاز داشتیم تا به حداقلهای ممکن برسیم و از زمانی که مراسم خشت گذاری فشافویه در زمستان ۹۸ انجام شد تاکنون برای ۵۳ مدرسه عملیات کلنگ زنی شده است.
حسینی با اشاره به اینکه ۸۲ کلاس کانکسی با ۶۲۲ دانشآموز در کشور داریم، بیان کرد: در برخی موارد کانکس برای ما کاربرد بیشتری دارد.
وی به ساخت ۱۴ مدرسه اوتیسم اشاره کرد و گفت: الگوی مدرسه انطباقی هم مورد توجه قرار دادیم و بنا است در ۳۱ استان ۳۱ مدرسه پذیرا و ۳۱ مدرسه اوتیسم بنا کنیم.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به فضاهای ورزشی گفت: در ۱۷ استان سالن ورزشی ویژه دانش آموزان استثنایی وجود دارد و برای سایر استانها هم باید سالن راه اندازی شود.
حسینی با بیان اینکه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با دو پایگاه تخصصی و عمومی مشغول فعالیت است، اظهار کرد: در پایگاه عمومی اتاق آکوستیک نیاز داریم و ۲۹ استان نیاز به این اتاق دارند و هزینه راه اندازی هر اتاق حدود ۲۵ میلیون تومان برآورد شده است.
نظر شما