مهلت ثبت نام اصحاب فرهنگ در سامانه کارا تمدید شد

کرمان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به خسارت کرونا به حوزه فرهنگ کرمان گفت: مهلت ثبت نام اصحاب و کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای استان برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا (کار و اشتغال ) تا پنجم مرداد تمدید شد.

محمد رضا علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir برای ثبت تقاضای تسهیلات معرفی شده است و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده در سامانه تعریف شده که متقاضی باید هنگام تقاضا رشته فعالیت خود را انتخاب کنند.

وی بیان کرد: سود این تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت پس از یک دوره تنفس، از آبان ماه سال جاری در ۲۴ قسط است و ۲۰ بانک و مؤسسه مالی برای دریافت تسهیلات متقاضیان در سامانه معرفی شده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: تعداد زیادی از فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای فاقد بیمه و کد کارگاهی هستند و مشمول این تسهیلات نیستند، که امیدواریم حداقل بخش مهمی از صنوف  فعال بتوانند از تسهیلات پیش بینی شده دولت استفاده کنند.

وی تصریح کرد: باید اطلاع رسانی و هماهنگی های لازم برای بنگاه های فرهنگی و هنری و هنرمندان این حوزه ها فراهم شود تا مراکز دارای کد کارگاهی آسیب دیده ناشی از کرونا بتوانند  تقاضای دریافت تسهیلات خود را در سامانه کارا ثبت کنند.

علیزاده ادامه داد: هر یک از معاونت های اداره کل باید با هماهنگی و ایجاد گروه های صنفی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری در فضای مجازی، امکان دسترسی به اطلاعیه ها، بخشنامه ها و تسهیلات را برای فعالان حوزه فرهنگ و هنر  فراهم نمایند، تا  اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان که فاقد کد کارگاهی هستند بتوانند با آگاهی لازم برای برخورداری از تسهیلات کرونا به سامانه کارا مراجعه نمایند.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به ثبت نام کسب و کارهای به شدت آسیب دیده در بحران کرونا در حوزه فرهنگ و هنر جهت دریافت تسهیلات در سامانه کارا نموده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه تجمعات و برنامه های جمعی فرهنگی و هنری استان تعطیل است افزود: آموزشگاه های فرهنگی و هنری باید با رعایت فاصله گذاری و اقدامات مراقبتی و بهداشتی فعالیتهای آموزشی خود را از سر گرفته اند.

وی تصریح کرد: در راستای جبران خسارت اصناف فرهنگی، اجاره بهای مستاجران ساختمانهای دولتی به مدت سه ماه بخشیده شده است و تسهیلات و معافیت های بیمه و مالیاتی نیز برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

علیزاده بیان کرد: بر اساس ارزیابی ها و برآوردها شیوع ویروس کرونا بیش از ۱۵۰ میلیاردریال به بخش فرهنگ کرمان خسارت وارد کرده که رقم قابل توجهی به حوزه آسیب پذیر فرهنگی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha