۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 2158
کد خبر: 83866174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ازدواج آسان و زندگی به رنگ سادگی

۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۸
کد خبر: 83866174
ازدواج آسان و زندگی به رنگ سادگی

بروجرد – ایرنا – ترویج ازدواج آسان در بین جوانان با راهکارها و ارائه برنامه های لازم ضروری است، جوانانی که به دور از همه تجملات می توانند زندگی مشترک را با رنگ همدلی و سادگی آغاز کنند.

تشکیل خانواده در دین مبین اسلام بسیار مورد تاکید است و روایات زیادی از مقوله ازدواج وجود دارد که اهمیت این موضوع را در زندگی هر جوانی نشان می دهد اما گاهی تجملات و مشکلات عدیده ای بر سر راه ازدواج جوانان ایجاد می شود که ترجیح می دهند تشکیل خانواده را به زمان دیگری موکول کنند.

اولین روز ذی الحجه مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) روز ازدواج و از این روز به مدت یک هفته، هفته ازدواج نامگذاری شده تا فرصتی بیشتر برای پرداختن به موضوع ازدواج جوانان باشد.

با گذشت زمان، تشکیل زندگی تفاوت های زیادی پیدا کرده تا جایی که در زمان های نه چندان دور زوجی که قصد تشکیل خانواده را داشتند پس از برگزاری مراسم خواستگاری و آشنایی، یک مراسم ساده را برگزار می کردند و راهی خانه بخت می شدند.

اما به مرور آغاز زندگی مشترک دستخوش تغییراتی بود و تجملات و چشم و هم چشمی در ازدواج رخنه کرد و امروزه آغاز یک زندگی مشترک آنقدر هزینه بر و سنیگن شده که بسیاری از جوانان توان پرداخت این هزینه ها را ندارند و نتیجه بالا رفتن سن ازدواج می شود.

ترویج ازدواج آسان در بین جوانان بهترین راهکار برای آغاز زندگی مشترک است،جوانانی که می توانند بسیار ساده و با یک مراسم به رنگ سادگی اما توام با همدلی زیر یک سقف بروند و سالها در کنار هم خوشبخت باشند.

چه بسیار زندگی های مشترکی که در کمال سادگی آغاز شده و سالها پایدار و استوار ماندند، برگزاری مراسم پر هزینه و تجملاتی نمی تواند تضمین کننده خوشبختی زوج ها باشد، خوشبختی را باید در سادگی، گذشت و مهربانی یافت.

لزوم ارائه مهارت و آموزش به جوانان برای آغاز زندگی مشترک

مشاور خانواده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای یک زندگی پایدار باید تلاش شود تا جوانان قبل از ازدواج شناخت کاملی داشته باشند البته در کنار این مورد ضروری است تا مهارت ها و آموزش های لازم را فراگیرند تا با مهارت کافی بتوانند زندگی خود را آغاز کنند

نادر محمدی اضافه کرد: از مهمترین اقدامات مهم برای تشکیل خانواده و جلوگیری از طلاق ارائه آموزش های لازم و مشاوره های قبل از ازدواج است چرا که برخی از ازدواج های جوانان با هدف و مهارت نیست و به همین دلیل افراد مهارت زندگی مشترک را فرا نگرفته و در محیط زندگی با مشکل روبرو می شوند.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت تشکیل خانواده، ضروری است تا در ترویج فرهنگ و نهادینه کردن ازدواج آسان در بین جوانان همه افراد تلاش کنند و خانواده ها نیز جوانان را به این ازدواج ترغیب و تشویق نمایند.

مشاور خانواده با اشاره به رفتار خانواده ها و نقش این رفتار بر جوانان گفت: خانواده در کنار همدیگر باید گذشت، صبر و مهربانی را در زندگی ابزار کنند تا فرزندان پرورش یافته از درون این خانواده بتواند در آینده در زندگی خود از گذشت و صبر و مهربانی استفاده کند و این عوامل سبب می شود تا دوام و قوام زندگی افزایش یابد.

شناخت بیشتر زوجین، عاملی مهم در پیشگیری از طلاق

محمدی با تاکید بر هدف جوانان برای زندگی مشترک افزود: داشتن هدف برای تشکیل زندگی مشترک توسط جوانان نیازمند ارائه آموزش های زندگی به جوانان است تا اینکه بر اساس این آموزش ها زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

وی با اشاره به این که برخی به بهانه تحصیل ازدواج را به تاخیر می اندازند، گفت: تحصیلات جوانان نباید مانع از ازدواج شود و دختر و پسر جوان می توانند در کنار تشکیل خانواده به تحصیل هم ادامه دهند.

مشاور خانواده اظهار کرد: آشنایی و شناخت زوجین یکی از مهمترین و اساسی ترین مراحل آغاز یک زندگی مشترک است که هر چه این شناخت بیشتر باشد می توان عاملی در پیشگیری از طلاق محسوب شود.

ضرورت تسهیل در پرداخت وام ازدواج

رییس اداره ورزش و جوانان بروجرد گفت: اجرای مصوبات ستاد ساماندهی جوانان برای رفع موانع از زندگی زوج ها و ترغیب جوانان برای ازدواج ضروری است.

سعید رشنو با اشاره به روند پرداخت وام ازدواج افزود: یکی از خدماتی که به جوانان برای تشکیل زندگی ارائه می شود، پرداخت وام ازدواج است که بانکها شرایط را برای پرداخت وام ازدواج تسریع و تسهیل کنند.

وی بیان کرد: کاهش مشکلات جوانان، دغدغه ما بوده و تلاش می شود تا با برنامه ریزی بتوانیم برای برداشتن مشکلات جوانان و تسهیل در امور مربوط به جوانان اقدام کنیم.

رییس اداره ورزش و جوانان بروجرد اضافه کرد: همه دستگاه ها باید در حیطه وظیفه خود برای کمک به جوانان تلاش کنند و با همفکری و فراهم کردن شرایط می توان جوانان را در این مسیر یاری کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ازدواج آنقدر که هم که جوانان فکر می کنند سخت نیست از قدیم الایام گفته اند که هزینه ازدواج را خداوند می رساند فقط کافیست جوانان با حرکت به سوی این امر زیبا و خداپسندانه اقدام کنند.

ازدواج سنت پیامبر اسلام(ص) است که امروزه مشکلات عدیده مالی در جامعه این امر را برای جوانان سخت کرده است، اگر جوانی اهل کار و فعالیت باشد به راحتی می تواند تشکیل خانواده دهد و ازدواج کند فقط باید ازدواج سهل و آسان و به دور از تجملات امروزی در بین جوانان به یک فرهنگ تبدیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha