۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84970202
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: ضعف‌های فرهنگی از دلایل تاخیر ازدواج جوانان است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان با ابزار نگرانی از آمار ازدواج و طلاق در استان، گفت: برخی از دلایل و مشکلات تاخیر جوانان در ازدواج زیرپوستی و ریشه‌ای است و از ضعف‌های فرهنگی و اجتماعی نشات می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه درجلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان اظهار داشت: کسی منکر وجود مشکلات اقتصادی و بیکاری و تاثیر آن بر تاخیر در ازدواج جوانان نیست اما سست شدن اعتقادات فرهنگی در جامعه نیز در این زمینه تاثیرگذار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نقش خانواده، جامعه و موضوعات فرهنگی و اجتماعی در زمینه ازدواج و پایداری زندگی خانوادگی بسیار تاثیرگذار است، گفت: بسیاری از جوانان به دلیل چشم و هم چشمی و فراهم نبودن زمنیه های لازم برای جشن‌های مفصل و تجملات به ازدواج روی نمی آورند.

استاندار کردستان یادآور شد: در دوران کرونا بسیاری از این دغدغه‌ها برطرف شد و خانواده‌های زیادی از این فرصت استفاده کرده و جشن ازدواج خود را به صورت ساده و آسان برگزار کردند که این مساله نشان می دهد بسیاری از خانواده‌ها به تجملات اعتقادی ندارند اما تحت تاثیر اجتماع قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی ازدواج آسان و پرهیز خانواده‌ها و جوانان از چشم و هم چشمی و تشریفات و تجملات، اظهار داشت: براساس آمار ثبت احوال بخش عمده‌ای از ازدواج‌هایی که به طلاق منجر می شود مربوط به پنج سال اول زندگی است که ضعف فرهنگی و اجتماعی در این زمینه بی تاثیر نیست.

زارعی کوشا بر آموزش به عنوان یکی از اصلی‌ترین راهبردها در زمینه ازدواج و کاهش طلاق اشاره کرد و افزود: نظام آموزشی باید بیشتر در زمینه سبک زندگی و آشنایی جوانان با مقوله ازدواج کار کند.

وی یادآور شد: امروزه قبح طلاق در جامعه شکسته شده و تنوع خواهی زن و مرد رشد پیدا کرده است، به گونه ای که بسیاری از زوج‌ها بدون بررسی عمیق اختلافات‌شان، به طلاق روی می آورند، بنابراین نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی و خیرین باید ورود پیدا کرده و به بررسی علل و عوامل آن بپردازند.

استان کردستان ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha