۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 83883991
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار کیلومتر کابل خودنگهدار جایگزین سیم‌های مسی در اردبیل می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از جایگزینی ۲ هزار کیلومتر کابل خودنگهدار برق به جای سیم‌های مسی در سال جاری در این استان خبر داد.

حسین قدیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع ۶ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی مسی برق استان تاکنون یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر تعویض با کابل خودنگهدار شده است.

وی با بیان اینکه امسال نیز ۱۷۰ کیلومتر کابل خودنگهدار برق جایگزین سیم‌های مسی خواهد شد، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است ۲ هزار کیلومتر کابل خودنگهدار برق جایگزین سیم‌های مسی در استان اردبیل شود.

او با اشاره به اینکه این نوع کابل در بسیاری از کشورهای جهان کاربرد وسیع دارد و سابقه بکارگیری در ایران چندان طولانی نیست ، بیان کرد: امیدواریم کابل‌های خودنگهدار در یکی ۲ سال آینده جایگزین کل شبکه مسی توزیع برق در استان گردد.

او جلوگیری از سرقت، تلفات پایین انرژی، کاهش قطعی‌ها و خاموشی‌های ناخواسته، کاهش خطر آتش‌سوزی در مناطق مشجر و جلوگیری از تخریب محیط زیست، جلوگیری از استفاده غیرمجاز از برق، بهبود وضعیت بهره‌برداری از شبکه‌ها به دلیل کاهش اتفاقات و حوادث ایجاد شده بر روی آنها، افزایش ایمنی هنگام کار بر روی خطوط و کاهش خسارات و ضایعات ناشی از برق‌گرفتگی را از جمله مزایای استفاده از کابل‌های خودنگهدار ذکر کرد.

قدیمی با اشاره به مزایای متعدد استفاده از کابل‌های خودنگهدار اظهارداشت: افزایش پایداری شبکه در مقابل خطاهای ناشی از وزش باد و طوفان، حفظ و رعایت مبلمان و زیبایی شهر با توجه به امکان عبور کابل‌های خودنگهدار از بین درختان واقع در مسیر شبکه و نصب آن روی دیوار با یراق‌آلات مخصوص، مقرون به صرفه بودن، کاهش خوردگی هادی به خاطر مناسب بودن با شرایط اقلیمی استان، کاهش هزینه‌های نگهداری خط ، امکان استفاده در معابر باریک و تنگ و رضایت‌مندی مردم از دیگر مزایای استفاده از کابل‌های خودنگهدار می‌باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همچنین با اشاره به معایب شبکه‌های با کابل خودنگهدار اضافه کرد: عیب‌یابی این شبکه‌ها سخت بوده و زمان بیشتری می‌برد و انشعاب‌گیری از این شبکه‌ها سخت‌تر می‌باشد.

وی ادامه داد: سه طرح مهم تامین روشنایی مطلوب معابر ، جایگزین کردن سیم‌های مسی با کابل‌های خودنگهدار و تعمیر شبکه با روش خط گرم بدون نیاز به خاموشی از جمله اولویت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان در سال جاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha