به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران «سیدمناف هاشمی» روز یکشنبه اظهارداشت: در حال حاضر ٥٠ درصد از مجموع ٩١٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ٩٧ از سوی بانک آینده به حساب شهرداری تهران واریز شده و الباقی نیز به زودی پرداخت میشود؛ این در حالی است که در روز پایانی تیرماه با مساعدت بانک مرکزی، یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ٩٨ نیز با عاملیت بانک رفاه کارگران منتشر شد.
وی افزود: در حال حاضر شرکتهای تامین سرمایه این اوراق را خریداری کردهاند و منابع حاصل به نام شهرداری تهران در بانک رفاه موجود است.
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه منابع حاصل از اوراق مشارکت سالهای ٩٧ و ٩٨ در خطوط سه، ٦ و هفت مترو استفاده خواهد شد، عنوان کرد: بهرهبرداری از ١٢ ایستگاه خطوط ٦ و هفت مترو تا پایان سال جاری هدفگذاری شده است و ایستگاههای برج میلاد، امیرکبیر، شهید محلاتی، میدان قیام، اقدسیه، اکباتان و آهنگ و همچنین ایستگاههای واقع در مسیر خط هفت مترو به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی گفت: بر اساس برنامه زمانبندی هدفگذاریشده در آبانماه چهار ایستگاه، در آذرماه ایستگاههای اقدسیه و اکباتان، در دیماه ایستگاه آهنگ و در بهمنماه ٦ ایستگاه دیگر در خطوط ٦ و ٧ مترو به بهرهبرداری میرسد و به طور حتم تاثیر انتشار این اوراق و وصول منابع مالی حاصل از آن را شهروندان پایتخت به چشم خواهند دید.
وی عنوان کرد: ٩١٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ٩٧ به مترو تهران اختصاص یافته و از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ٩٨، هزار میلیارد تومان به مترو و ٥٠٠ میلیارد تومان به اتوبوسرانی تعلق خواهد گرفت.
به گفته وی شهر تهران به چهار هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد که بر این اساس، تأمین هزار دستگاه اتوبوس تا پایان سال هدفگذاری شده است که امیدواریم در سایه حمایت دولت، این مهم نیز محقق شود.
«هاشمی» همچنین به تاثیر منابع حاصل از اوراق مشارکت سالهای ٩٧ و ٩٨ در بخش اشتغال و رونق تولید در شرکت واگنسازی تهران اشاره کرد و گفت: قسمتی از این پول در قالب قرارداد تولید واگن با شرکت واگنسازی تهران دنبال خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قرارداد خرید ٦٣٠ دستگاه واگن توافقشده با کشور چین در حال انجام است و به رغم مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد، فرآیند کار از سوی شهردار تهران در دست پیگیری است که به طور حتم، نیاز جدی تهران را برطرف خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه در عین حال قرارداد تولید ١٠٥ دستگاه واگن با شرکت واگنسازی تهران را نیز دنبال خواهیم کرد، افزود: در حال حاضر شرکت واگنسازی تهران هیچ قراردادی ندارد و آخرین واگنهای تولیدشده از سوی این شرکت نیز هفته گذشته تحویل شده است.
وی ادامه داد: تهران به بیش از یکهزار و ۴۵۰ دستگاه واگن به منظور خدماترسانی بهتر به شهروندان نیاز دارد و با تامین این تعداد واگن برای خطوط متروی تهران، به طور حتم ظرفیت موجود جابهجایی مسافر در خطوط مترو که در حال حاضر تا قبل از شیوع کرونا ٢ میلیون نفر در روز بود، به چهار تا پنج میلیون نفر در روز خواهد رسید.
وی درباره تغییرات اجرای محدوده های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا، گفت : در حال حاضر ٥٠ درصد طرح ترافیک در حال اجراست چرا که پیش از این ساعت اجرای طرحهای مذکور ٦:٣٠ صبح تا ١٩ بوده و اکنون ساعت اجرای محدودههای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا از ساعت ٨.٣٠ صبح تا ١٤.٣٠ میباشد که این تغییرات به دلیل ملاحظه شرایط کنونی انتشار ویروس کرونا و رعایت فاصلهگذاری اجتماعی صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: اما در نهایت در خصوص اجرا شدن و نشدن طرح محدودههای ترافیکی شهرداری تهران از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تبعیت میشود.
به گزارش ایرنا مترو تهران از ارزانترین شبکههای قطار شهری جهان و همچنین از گستردهترین شبکههای قطار شهری خاورمیانه است که در هفت خط اصلی در حال خدماترسانی است.
نظر شما