۷ مرداد ۱۳۹۹، ۷:۵۷
کد خبر: 83886234
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲۵ هزار خانوار زیر پوشش مرکز نیکوکاری کارگران مشهد هستند

مشهد- ایرنا- رییس مرکز نیکوکاری کار و تلاش کارگران مشهد گفت: این مرکز در پی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا اقدام به شناسایی ۲۵ هزار خانواده کارگری نیازمند در سطح این کلانشهر و ارائه خدمات معیشتی و بهداشتی به آنها کرده است.

هادی ابوی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: "مرکز نیکوکاری کار و تلاش کارگران مشهد" اوایل اردیبهشت ماه گذشته به همت تشکلهای کارگری و کمک کمیته امداد مشهد با هدف شناسایی و کمک به کارگرانی که بخاطر تبعات ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا بیکار شده اما زیرپوشش خدمات رفاهی هیچیک از تشکلهای حمایتی و سازمانهای بیمه نیستند راه‌اندازی و فعال شده است. 

وی ادامه داد: این مرکز در نخستین مرحله فعالیت خود برای تشخیص افراد نیازمند حمایتهای معیشتی و بهداشتی در سطح کلانشهر مشهد اقدام به تعیین وضعیت و شناسایی ۳۵ هزار خانواده کارگری کرد. 

رییس مرکز نیکوکاری کار و تلاش کارگران مشهد گفت: تاکنون ۲۵ هزار خانواده کارگری از این جمعیت مستحق دریافت کمک شناخته شده‌اند.

وی افزود: در پی این مرحله برای شناسایی افراد، تاکنون ۱۲ هزار و ۴۰۰ خانواده کمکهای معیشتی و بهداشتی دریافت کرده و بقیه خانواده‌ها در نوبت قرار گرفته‌اند. 

ابوی همچنین به اقدامات برای خودکفا نمودن خانواده‌های کارگری اشاره و بیان کرد: "تولید محصولاتی همچون پوشاک در محل منزل" یکی از طرحهای مورد نظر برای کمک به این افراد است.

وی ادامه داد: افراد در این چارچوب بر اساس سفارش دریافتی از واحدهای تولیدی، در منزل خود اقدام به تولید کرده و به صورت هفتگی دستمزد می‌گیرند.

رییس مرکز نیکوکاری کار و تلاش کارگران مشهد گفت: هزار و ۵۰۰ خانوار کارگری در این کلانشهر برای تمهید مقدمات و اجرای مرحله نخست این طرح، در نظر گرفته شده‌اند. 

وی افزود: علاوه بر کمکهای جاری معیشتی و بهداشتی به خانواده‌های کارگری نیازمند در مشهد "طرح قربانی و اطعام" نیز در فاصله اعیاد قربان و غدیر برای آنها اجرا می‌شود. 

یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر در واحدهای تولیدی و صنعتی استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند. 

۸۷۹ کارگاه تولیدی هریک با افزون بر ۱۰ کارگر در سطح این استان دایر است. از این تعداد ۵۴۰ کارگاه بین ۱۰ تا ۴۹ کارگر، ۱۴۹ واحد بین ۵۰ تا ۱۰۰ کارگر و ۱۹۰ کارگاه نیز افزون بر ۱۰۰ کارگر شاغل دارند.

۴۰،۹ درصد واحدهای تولیدی خراسان رضوی در بخش خدمات، ۳۹،۹ درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

هزار و ۱۷۸ تشکل کارگری و کارفرمایی نیز در این استان فعالیت می‌کنند. بیشترین تعداد این تشکلها مربوط به کارگران و ۱۸۱ تشکل هم مربوط به انجمن صنفی کارفرمایان است.

بر این اساس خراسان رضوی از نظر تعداد تشکلهای کارگری و کارفرمایی رتبه دوم کشور را پس از تهران دارد.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۹۳ هزار و ۶۰۶ نفر  در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان  ۱۵ هزار و ۹۱۲ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۲۵۵ هزار و ۱۴۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha