محمود سیجانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در همین رابطه ترویج مصرف کالاهای ساخت داخل از طریق ایجاد و راه اندازی فروشگاههای عرضه کالای ایرانی در صنوف مختلف استان به صورت مجازی دنبال میشود که نیازمند همکاری کامل اتاق اصناف و اتحادیههای صنفی است.
وی افزود: راه اندازی فروشگاههای اینترنتی و عرضهکننده غیرحضوری کالا نقش مهمی در موفقیت اجرای راهبرد توسعه تجارت الکترونیک در قم دارد و به همین منظور سازمان صمت با همکاری سایر دستگاههای اجرایی استان تلاش میکند مردم هرچه بیشتر برای انجام خریدهای غیرحضوری تشویق شوند.
وی ادامه داد: تبلیغ و معرفی فروشگاههای اینترنتی معتبر توسط رسانهها به مردم، تشویق مردم به سمت خریدهای غیرحضوری با درنظر گرفتن تخفیف و اینترنت رایگان برای خرید و همچنین اعطای مشوقهای لازم به فروشندگان خوشنام اینترنتی از جمله راهکارهایی است که برای موفقیت این طرح در استان دنبال میشود.
سیجانی گفت: گسترش تجارت الکترونیک در قم علاوه بر مزایای اقتصادی و صرفه جویی در وقت و هزینه، بهترین راهکار برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در شرایط کنونی است و میتواند سطح رعایت مسائل بهداشتی در زمان خرید و فروش محصولات را تا حد زیادی افزایش دهد.
وی بیان کرد: توسعه تجارت الکترونیک همچنین نقش مهمی در تحقق شعار جهش تولید دارد و به همین منظور در مسیر راهاندازی فروشگاههای اینترنتی و مجموعههای خرید غیر حضوری متعدد در سطح استان، تلاش میکنیم.
وی ادامه داد: موفقیت اجرای این راهبرد در قم نیازمند همراهی و مشارکت همه دستگاههای اجرایی استان با سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین حضور فعال بخش خصوصی، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان است.
نظر شما