دادگستری استان تهران حضور شهرداری تهران در حریم اسلامشهر را غیرقانونی اعلام کرد

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: با توجه به پیگیری های مکرر به عمل آمده و حمایت های ویژه استاندار تهران، دادگستری کل استان تهران پنجم مردادماه با صدور ابلاغیه ای حضور شهرداری تهران در حریم و تقسیمات جغرافیایی شهرستان های استان تهران از جمله این شهرستان را غیر قانونی اعلام کرد.

مسعود مرسلپور عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس ابلاغیه صادره به کلیه روسای دادگستری‌ها، دادستانها و روسای دادگاه های عمومی بخش در استان تهران اعلام شده شهرداری تهران حق ورود به مرزهای تقسیماتی سایر شهرستان های پیرامونی تهران و یا صدور پروانه و یا رسیدگی به تخلفات را ندارد.

وی ادامه داد: فرمانداران، بخشداران و شهرداران شهرستان های مجاور حق پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی و طرح دعوا علیه شهرداری مبنی بر ورود غیرقانونی به حریم خود را دارند.

فرماندار اسلامشهر ضمن قدردانی از تلاش ها و پیگیری های استاندار تهران و معاونان وی که در اجرای قانون کوتاه نیامدند گفت: به مردم شریف اسلامشهر، چهاردانگه و احمدآباد مستوفی اعلام می کنیم فرمانداری اسلامشهر بر اساس وظایف قانونی نسبت به حفاظت و حراست و اجرای مقررات مربوط به قوانین موضوعه در خصوص زمین و باغ ها اهتمام لازم را دارد.

مرسلپور تصریح کرد: لازم می دانم از زحمات مقامات قضایی شهرستان و خبرنگاران و اصحاب رسانه که در طول دو سال اخیر فرمانداری اسلامشهر را در زمینه تحقق موضوع فوق یاری دادند، تشکر و قدردانی کنم.

۲۶ سال از کشمکش فرمانداری اسلامشهر با شهرداری منطقه ۱۸ تهران بر سر حریم شهر می‌گذرد و اگرچه براساس ضوابط کشوری و رای دیوان عدالت حق با نماینده دولت است اما همچنان نیروهای شهرداری به صورت غیرقانونی در برخی از بخش‌های این شهرستان حضور دارند و این امر علاوه بر نارضایتی مردم باعث مدیریت چندگانه و سردرگمی مردم شده است.

شهرستان اسلامشهر با ٨٠٠ هزار نفر جمعیت در غرب استان تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha