۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 83888638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت همراه‌سرای بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود آغاز شد

شاهرود- ایرنا - ساخت همراه‌سرای بیمارستان امام حسین (ع) به عنوان یکی از نیازهای مهم بخش درمان این شهرستان با کمک خیران سلامت آغاز شد.

به گزارش ایرنا ، نبود این مکان موجب شده تا همراهان بیماران و مصدومان حوادث احتمالی برای اسکان چند روزه تا ترخیص بیمارشان با مشکلات زیادی روبرو شوند.

هر ساله در آستانه سال نو ، ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شاهرود یکی از مدرسه های مجاور بیمارستان امام حسین (ع) را به اسکان همراهان مصدومان حوادث رانندگی اختصاص می‌داد.

این بیمارستان و اورژانس تخصصی آن به خاطر داشتن نیروی انسانی متخصص و تجهیزات بروز ، مهم ترین مرکز درمانی مصدومان حوادث رانندگی است.

از آن جا که ساخت  چنین مرکزی یکی از نیازهای اساسی شهر شاهرود بود ، خیران سلامت به کمک دانشگاه علوم پزشکی آمده و ساخت آن را روز چهارشنبه در محوطه بیمارستان امام حسین (ع) آغاز کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد : این بنا  در چهار طبقه و با نظارت دفتر فنی و عمرانی دانشگاه علوم پزشکی ساخته می شود و برای استفاده همراهان بیماران تا پایان امسال در اختیار مردم قرار می گیرد.

رضا چمن زیربنای ساختمان را ۱۲۰ مترمربع و مساحت آن را ۴۰۰ مترمربع عنوان کرد و افزود : قرار است ۱۶ واحد مسکونی ساخته شده و با تجهیزات مورد نیاز در اختیار مردم قرار گیرد.

برای ساخت این بنا حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است. 

تردد سالانه بیش از ۲۰ میلیون نفر از زائران حضرت امام رضا(ع) و دیگر مسافران از بزرگراه مواصلاتی تهران به مشهد موجب بروز حوادث گوناگون و مصدوم شدن بسیار از هموطنان شده و بیشتر آن‌ها برای درمان به  بیمارستان امام حسین (ع) منتقل می شوند.

  با ساخت این مکان دغدغه بیماران و همراهان آن ها و نیز هزینه‎‌های جانبی به شدت کاهش می یابد.

حدود ۶۰۰ کیلومتر از محور تهران - مشهد در استان سمنان واقع است.

‌  کلینیک ویژه بیمارستان امام حسین(ع) هم امسال در پنج طبقه و با زیربنای سه هزار و ۷۰۰ متر مربع به بهره‌برداری رسید.

این کلینیک دارای بخش های تصویر برداری پزشکی شامل رادیولوژی، سونوگرافی، سنجش تراکم استخوان، ماموگرافی و همچنین آزمایشگاه و داروخانه است.

عمده نیازهای خدمات درمان سرپایی کلینیکی و پاراکلینیکی در این مجموعه انجام می شود علاوه بر این بخش های تخصصی و فوق تخصصی قلب، گوارش، روانپزشکی، پوست، عفونی، داخلی، چشم، ارتوپدی، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب و سایر گروه ها در این کلینیک به بیماران خدمات می دهند.
این مرکز درمانی روزانه پذیرای بسیاری از بیماران دورترین روستاهای بخش کالپوش میامی و نیز روستاهای کویری بیارجمند و بخش مرکزی شاهرود است .
در استان سمنان ۲ دانشگاه علوم پزشکی در شهرهای سمنان و شاهرود فعال است.
دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیش از۵۰ درصد وسعت استان سمنان را در محدوده ۲ شهرستان شاهرود و میامی زیر پوشش دارد.
این دانشگاه  از سال ۵۲ با عنوان آموزشگاه بهیاری کار خود را آغاز کرد، در سال ۶۱ به دانشکده مامایی و پرستاری و در سال ۷۱ به دانشکده علوم پزشکی ارتقاء یافته است. مجموعه کنونی از اسفند ۸۶ با عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود در حال فعالیت بوده و اکنون دارای یکهزار و ۷۰۰ دانشجو در ۹ رشته کارشناسی، ۶ رشته کارشناسی ارشد و پنج رشته دکترای تخصصی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha