ملی‌پوش دو و میدانی: برای شروع دوباره رقابت‌ها لحظه شماری می‌کنم

تهران- ایرنا- سریع ترین دونده دوی چهارصد متر با مانع ایران می‌گوید: شرکت در مسابقات و کسب عنوان قهرمانی آرزوی هر ورزشکار حرفه‌ای است از این رو من نیز همانند سایر قهرمانان برای آغاز دوباره رقابت‌های دو و میدانی در داخل و یا خارج از کشور لحظه شماری می‌کنم.

براساس تقویم مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو که برای شرایط عادی طراحی شده بود، «مهدی پیرجهان» فروردین ماه گذشته می‌بایست برای کسب سهمیه قطعی این ماده در رقابت‌های انتخابی حاضر می‌شد اما شیوع ویروس کرونا این فرصت را از او و سایر قهرمانان گرفت. طبیعی است که او باید از این شرایط گلایه‌مند باشد اما این ملی‌پوش به خوبی این دوران را مدیریت کرده و معتقد است باید با این شرایط سازگار شد و بیشترین استفاده را از آن  برد.

او درباره دغدغه‌های ورزشی خود در دوران قرنطینه اجباری کرونا به ایرنا گفت: متاسفانه با شیوع این ویروس و همه گیرتر شدن آن در اسفندماه، تمامی مسابقات ورزشی از جمله رقابت‌های دو و میدانی در سراسر جهان تعطیل شد.

وی افزود: در این شرایط من نیز به ناچار تمرینات آماده سازی خود را که به منظور شرکت در مسابقات انتخابی المپیک پیش رو از مدت‌ها قبل در کیش شروع کرده بودم، متوقف کرده و خانه نشین شدم  این درحالی بود که اسفندماه باید طبق برنامه در تبریز تمرینات خود را ادامه می‌دادم.

رکورد دار دوی چهارصد متر با مانع کشور اضافه کرد: با مناسب‌تر شدن شرایط و کاسته شدن از تعداد مبتلایان به این ویروس یک بار دیگر تمریناتم را با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز و خوشبختانه هم اکنون وضعیت مناسبی دارم.

پیرجهان که از شرایط آمادگی خود قبل از شیوع کرونا رضایت دارد، عنوان کرد: طبیعی است که در این مدت کمتر ورزش کرده و از آمادگی دور شده باشم که پس از رفع قسمتی از محدودیت‌ها تمرینات را به صورت منظم آغاز و با جدیت آن را ادامه می‌دهم تا به شرایط ایده‌آل نزدیک و نزدیک‌تر شوم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فدراسیون دو و میدانی چه برنامه‌ای را  برای شرکت او در مسابقات بین المللی احتمالی در نظر گرفته است، اظهار داشت: دراین ارتباط با مسوولان فدراسیون مذاکره و برای شرکت در مسابقات براساس جدول رقابت‌های بین المللی به توافق رسیده‌ایم.

امیدوارم براساس برنامه که با هدف آمادگی بیشتر برای شرکت در مسابقات انتخابی طراحی شده است ابتدا در چند مسابقه بین المللی به روی پیست رفته و سپس دررقابت‌های انتخابی به میدان بروم.

این دونده که همچنان بخت خود برای حضور در المپیک پیش رو را بسیار بالا می‌داند، ادامه داد: البته با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد پیش از شرکت در رقابت‌های بین المللی باید در لیگ داخلی مسابقه دهم به همین منظور به عضویت باشگاه پلیمر خلیج فارس درآمده و درفصل جاری با نام این تیم در مسابقات شرکت خواهم کرد.

پس از لغو مسابقات دو و میدانی جایزه بزرگ کشور که قرار بود اواخر تیر ماه برگزار شود تمامی امید ورزشکاران شرکت در مسابقات باشگاهی کشور است. براساس تقویم اولیه مسابقات این رقابت‌ها باید نیمه اول شهریور برگزار شود که این برنامه تغییر و به زمان دیگری موکول شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha