فرودگاه سنندج سه روز در هفته از خدمات ایران‌ایر برخوردار می‌شود

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در فرودگاه سنندج از هفته آینده در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه دایر می‌شود.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان که با حضور مهدی عبور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری برگزار شد اظهار داشت: این پروازها از این پس به صورت مستمر برگزار می‎شود تا بخشی از مشکل حمل و نقل مردم این استان مرتفع شود.

وی با اشاره به اهداف وزارت راه و شهرسازی از اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در مناطق ناکارآمد و نواحی منفصل شهری کشور اضافه کرد: در این استان علاوه بر حاشیه شهر برخی محلات در دل شهر از وضعیت خوبی برخوردار نبوده انتظار می‌رود شرکت بازآفرینی شهری با وسعت نظر به طرح‌های کردستان نگاه کند.

۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های بازآفرینی کردستان تخصیص یافت

استاندار کردستان با بیان اینکه در جریان سفر مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های در دست اقدام این استان تخصیص یافته است افزود: اتمام طرح پیاده راه فردوسی و آغاز عملیات اجرایی مرحله اول هفت باغ سنندج در اولویت جذب این اعتبارات است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی پیاده راه فردوسی سنندج پس از چند سال کشمکش اردیبهشت امسال شروع شده و تا کنون نیز دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری مشارکت خوبی را ستاد بازافرینی شهری داشته و انتظار می رود طرح در ۶۰ روز آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود: انبار غله نیز جز طرح های است که در چند سال گذشته مطرح شده و فضایی مناسبت در موقعیت خوب شهر قرار گرفته و  بلا انتظار می رود با کمک‌های شرکت بازآفرینی اجرای این طرح شروع شود.

تزریق اعتبارات بازآفرینی شهری به طرح های کردستان استمرار داشته باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان نیز در این جلسه گفت: با توجه قرار گیری این استان در رتبه اول جذب و اجرای طرح‌های باز آفرینی شهری در کشور لازم است تزریق اعتبارات به این بخش استمرار داشته باشد.

شهرام ملکی اظهار داشت: انتظار می‌رود با استمرار تامین منابع اعتباری بتوانیم طرح های در دست اجرا بازآفرینی شهری را به اتمام برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه با اشاره به توجه دولت در بخش آفرینی این استان  گفت: هم اکنون در همه شهرستان های استان این طرح‌ها اجرا شده و تعدادی هم به بهره برداری رسیده است.

محمد صدیق ثابت افزود: در صورت تامین اعتبار بیش از ۸۰ درصد طرح های در دست اقدام این استان در حوزه باز آفرینی در پایان فصل کاری امسال و بقیه نیز در تابستان سال آینده به‌بهره برداری می‌رسد.

رییس اداره باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان هم گفت: این استان از نظر نرخ رشد جمعیت شهری استان پنجم و از نظر نرخ رشد جمعیت روستایی استان ۱۹ کشور بوده که این آمار یک نگرانی برای عرصه مدیریت شهری به وجود اورده است.

مصطفی رضایی افزود: طبق بررسی های این اداره کل مشخص شد حدود ۳۶ درصد از ۱۲ هزار و ۹۰۰ هکتار طرح تفضیلی شهری شامل بافت ناکارآمد و فرسوده و تاریخی است که ۵۱ درصد جمعیت شهری را در خود جا داده است.

وی اضافه کرد: با حمایت شرکت باز آفرینی شهری در از سال ۱۳۹۵ تا  پایان سال ۹۸ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های بازآفرینی استان سرمایه گذاری شده است.

رییس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان افزود: هم اکنون ۵۹ طرح در دست اقدام دارد که با تزریق ۲۰ میلیارد تومان اعتبار می توانیم ۱۲ مورد از این طرح ها تاپایان فصل کاری به بهره برداری برسانیم.

رضایی افزود : ۹ طرح را در راستای ارتقا کیفیت مناظر شهری و اقتصادی و اجتماعی در محلات را تدوین کرده که هم اکنون پنج طرح از این برنامه ها از جمله پیاده راه خیابان فردوسی سنندج در حال اجرا است.

با حضور مهدی عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری سه طرح بازآفرینی شهری شامل بلوار ماموستا هیمن ناحیه منفصل حسن آباد، سنگ فرش و پله گذاری کوچه‌های خیابان کارگر سنندج (محله تقتقان) و بهسازی معابر، پله گذاری، سنگ فرش و آسفالت معابر محلات فرجه و کانی کوزله با حضور استاندار کردستان، مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری و جمعی از مدیران شهری افتتاح شد.

عبوری در جریان سفر خود از مرکز محله نایسر و بلوار ۲ کیلومتری این ناحیه منفصل شهری، مدرسه ۹ کلاسه ناحیه منفصل شهری ننله، طرح بازآفرینی بافت تاریخی آغه زمان و مطالعات طرح هفت باغ سنندج و پیاده راه خیابان فردوسی نیز بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha