۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 83895327
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲ هزار تن گندم از کشاورزان میاندوآبی خریداری شد

۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲
کد خبر: 83895327
۲۲ هزار تن گندم از کشاورزان میاندوآبی خریداری شد

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: تاکنون ۲۲ هزار تن محصول گندم مازاد بر مصرف در این شهرستان خریداری شده‌است.

علی دیانتی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید امام‌ جمعه میاندوآب‌ از مراکز خرید گندم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با آغاز برداشت گندم در این شهرستان پنج مرکز خرید گندم شامل سیلوی بادبند چهاربرج، کارخانه آرد طراوت، مراکز خرید در سیمینه گوگ‌تپه، حاج حسن مکریان و شاهین اسماعیل‌کندی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را با قیمتی تضمینی خریداری می‌کنند. 

وی افزود: امسال ۲۴ هزار و ۱۶۱ هکتار از زمین‌های کشاورزی میاندوآب به کشت محصول گندم اختصاص یافته که از این میزان ۱۳ هزار و ۳۷۱ هکتار مربوط به گندم دیم و ۱۰ هزار ۷۹۰ هکتار نیز مربوط به گندم آبی است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب بیان کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۵۰ هزار تن گندم از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان برداشت شود.

امام‌جمعه میاندوآب نیز در این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه افزایش مال به برکت پرداخت زکات و خمس آن است، اظهار داشت: فرهنگ درست پرداخت زکات در بین مردم تبیین شود تا کشاورزان بیشتر برای این امر مهم ترغیب شوند.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده با اشاره به اهمیت و جایگاه ترویج فرهنگ زکات در دین اسلام اظهار داشت: اهمیت عمل به فریضه الهی زکات در حدی است که در قرآن کریم هر جا دستور به اقامه نماز آمده، به‌دنبال آن دستور به پرداخت زکات نیز ذکر شده ‌است.

وی افزود: در قرآن کریم به کلمه زکات ۳۲ بار اشاره شده است که ۲۶ مورد آن همراه با کلمه نماز آمده است.

امام‌جمعه میاندوآب‌ اضافه کرد: بنابراین خداوند متعال زکات را همراه با نماز واجب کرده است و مقبولیت نماز مومن در درگاه حق تعالی منوط به پرداخت زکات است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با اشاره به آثار مثبت نهادینه کردن اعتقادات دینی در کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: در جامعه‌ای که مردم آن زکات پرداخت کنند، فقر و تنگدستی ریشه‌کن خواهد شد.

 امام جمعه میاندوآب و جمعی از مسوولان این شهرستان از ۲ مرکز خرید تضمینی گندم شامل مرکز خرید سیمینه گوگ‌تپه و آرد طراوت (با ظرفیت نگهداری ۱۰۰ هزار تن) بازدید کردند.

میاندوآب دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۱۲ هزار و ۶۱۰ هکتار از این میزان باغ‌ات و مابقی را اراضی زراعی تشکیل می‌دهد؛ سیب و انگور عمده‌ترین محصولات باغی و گندم، جو، چغندرقند و یونجه نیز محصولات زراعی عمده این شهرستان را تشکیل می‌دهد.

بیش از ۵۰ نوع محصول کشاورزی در این شهرستان تولید می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha