۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۷:۳۰
کد خبرنگار: 1795
کد خبر: 83895449
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتاب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش البرز منتشر شد

کرج – ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: برنامه اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در قالب یک کتاب با رویکرد بومی سازی تدوین و منتشر شد.

سالارقاسمی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش با نگاه برنامه ریزی و کیفیت بخشی آموزشی در فرآیند تعلیم و تربیت اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین یک اقدام بزرگ و مهم در وزارت آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: مهمترین هدف سند تحول بنیادین هدایت دانشآموزان به سوی حیات طیبه است.

قاسمی  بیان داشت : تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اهمیت بالایی دارد لذا برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده در ۳۰۲ برنامه ای که دراین سند گنجانده شده باید نگاه کارتیمی – تخصصی داشت.

وی با بیان اینکه نظام آموزشی کارآمد، نظامی است که با هدف پاسخگویی به نیازهای فردی، اجتماعی و مدیریتی درساختار خود تغییرو تحولاتی ایجاد و به سمت رشد و پرورش نیازهای فردی و اجتماعی دانش آموزان حرکت کند، اضافه کرد: تحولات بنیادین درنظام آموزش و پرورش باید تمامی زیرنظام ها، مؤلفه ها و فرآیندها و روابط درون آموزش و پرورش را دربرگیرد.

قاسمی تصریح کرد: با تلاش ها و زحمات صورت گرفته در سال ۱۳۹۹ توانستیم مجلد سند تحول بنیادین آموزش وپرورش استان البرز را دریک مجموعه کتاب شابک دارچاپ کنیم.

وی یادآورشد: ساحت های ۶ گانه ای که مد نظرسند تحول بنیادین آموزش و پرورش است در۸ هدف و ۱۵ راهبرد کلان ، ۲۳ هدف عملیاتی و ۱۳۱ راهکار اجرایی مورد تأئید و به مناطق تابعه ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: به منظور تقویت فرآیند سند تحول بنیادین دراستان البرز، شورای هماهنگی و اجرایی این سند و زیرنظام های آن با تاکید وزیر محترم آموزش و پرورش از اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ شکل گرفت و مقررشد هفت دبیرخانه با مسئولیت  معاونین مدیر کل و مدیران مناطق تشکیل گردد که براین اساس سه گام اساسی ( اداره کل ، ناحیه ، مدرسه) برای عملیاتی شدن اهداف آن تعریف و پیگیری شد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزبا اشاره به ۳۰۲ برنامه اساسی که وزارت آموزش و پرورش پس از تأئید شورای عالی انقلاب فرهنگی به ادارات کل ابلاغ کرد، افزود: با وجود ظرفیت ها و ویژگی های شاخص استان البرز ۲۶۳ برنامه  و۱۱۹۸ فعالیت درقالب سند تحول بنیادین بومی سازی شده است.

وی تاکید کرد: برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مختص به امسال نبوده و درسال های آینده نیزاجرا خواهد شد.

استان البرز۵۰۰ هزاردانش آموزدارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha