فرهنگیان برای اجرای سند تحول بنیادین تلاش مضاعف داشته باشند

یزد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: فرهنگیان در کنار مدیران زیرپوشش برای اجرای کامل سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت باید دارای همت و تلاش مضاعف باشند.

به گزارش ایرنا، محمد کاظم رحیمی نژاد روز دوشنبه در آیین معارفه مدیر آموزش و پرورش مهریز افزود: حیات بدنه آموزش و پرورش به مدیران است، مدیرانی چند بعدی که در همه ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین به ویژه تربیت و پرورش و شکل گیری نگرش دانش آموزان گام بر می‌دارند.

وی با تسلیت ماه محرم و ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) به اهمیت سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و ادامه داد: تحقق کامل این سند که جزو مطالبات مردم و مسئولان است نقش مهمی در تربیت نسل جوان در تراز انقلاب مقدس اسلامی دارد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش دریایی است پاک کننده و نجات دهنده که قدرت احیا و حیات بخشی دارد چرا که همه عظمت خداوند در انسان خلاصه می‌شود و این مهم در بستری به نام آموزش و پرورش عینیت پیدا می کند.

همچنین امام جمعه مهریز در این مراسم، مسئولیت پذیری را یکی از اخلاق های اداری دانست و گفت: هرگونه بی مسئولیتی باعت عدم پیشرفت جامعه می‌شود و مسئول باید پاسخگوی عملکرد خود باشد، در مرحله اول در پیشگاه خداوند دانا، بصیر و حکیم،در مرحله دوم پاسخگوی وجدان خود و در مرحله سوم پاسخگوی مردم باشد.

حجت الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی، آموزش و پرورش را از مهمترین دستگاه‌های اجرایی دانست چرا که وظیفه تربیت و پرورش جامعه را بر عهده دارد و باید همه برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین که بسیار اهمیت دارد رسالت خود را انجام دهند.

فرهنگیان برای اجرای سند تحول بنیادین تلاش مضاعف داشته باشند

همچنین فرماندار مهریز، با محکوم نمودن نفرت‌ انگیز اهانت به کتاب مقدس مسلمانان تحت حمایت دولت سوئد گفت: این حرکت گستاخی جنون آمیزی بود که موج عظیمی از انزجار را در بین امت اسلام و موحدین جهان در پی داشت و این اقدام ضد اندیشه، ضد اخلاق و ضد بشری به طور قطع محکوم است.

محمد دهقان بنادکی افزود: مدیریت آموزش و پرورش مهریز در دوران کرونا و پسا کرونا پیگیری های فراوانی در خصوص برگزاری کلاس‌ها و وضعیت مدارس متحمل شد و همچنین در امور عمرانی و پروژه های خیری پیگیری های زیادی انجام داد که نتایج خوبی هم به همراه داشت.

وی با بیان اینکه تراز علمی شهرستان باید بهتر از وضعیت فعلی باشد تصریح کرد: نتایج کنکور یکی از ملاک‌های ارزیابی در این خصوص است که امیدواریم با برنامه ریزی در سالهای آینده تعداد بیشتری از دانش آموزان و نخبگان مهریزی در کنکور حائز رتبه های برتر شده و شهرستان در این راستا موفقیت های بیشتری بدست بیاورد.

وی با اشاره به اهمیت بعد پرورش در کنار آموزش اضافه کرد: قشر معلم در کنار روحانیت همواره در موضوعات اجتماعی و فرهنگی الگو بوده و مردم برایشان اعتماد و احترام خاصی قائل هستند و واسطه خیر می شوند.

این مسئول بر پیگیری چشم انداز آموزش و پرورش شهرستان در موضوعات علمی همچنین پیگیری مصوبات شورای آموزش و پرورش تاکید کرد و پیگیری جدی امور در حوزه های آموزشی،تربیتی وپرورشی و عمرانی را در شهرستان خواستار شد.

فرهنگیان برای اجرای سند تحول بنیادین تلاش مضاعف داشته باشند

دهقان بناکی تعامل و همکاری باهمه دستگاه ها و نهادها جهت برنامه‌ریزی دقیق و پیگیری مصوبات شورای آموزش و پرورش را ضروری برشمرد و بر جدیت در اجرای این امور تاکید کرد و گفت: باید در کنار آموزش و پرورش برای خدمت به نسل جوان تلاش کنند.

همچنین سید کاظم حسینی المدواری مدیر سابق آموزش و پرورش مهریز هم گزارشی از اقدامات صورت گرفته در طول دوران مدیریت خود ارائه نمود و از همراهی همه عوامل و همکاران اعم از مدیران مدارس، معلمان و فرهنگیان شهرستان تشکر کرد.

همچنین سید ضیا طباطبایی مدیر آموزش و پرورش مهریز با اشاره به اهمیت فوق العاده جهاد تبیین گفت: نهاد مقدس تعلیم و تربیت که بخش مهمی از آن در آموزش و پرورش در حال انجام وظیفه هستند نقش مهمی در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان دارند و معلمان و فرهنگیان باید جهاد تبیین را در مدارس و کلاس های درس نهادینه سازند.

در پایان این آیین با قدردانی از سید کاظم حسینی المدواری به جای وی سید ضیاء طباطبایی میرک آباد به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهریز معرفی شد.

مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت ۱۳ هزار دانش آموز و ۱۰۷ مدرسه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha