حمایت راه و شهرسازی از توسعه راه روستایی بشاگرد

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان اعلام کرد: دولت تدبیر و امید و وزارت راه و شهرسازی نگاه ویژه ای نسبت به عمران و آبادانی شهرستان بشاگرد دارد و وزارتخانه مذکور از توسعه راه روستایی در این منطقه حمایت می کند.

شهرستان بشاگرد که در ۳۳۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده از جمله مناطق کم برخوردار می باشد که البته در سالهای اخیر گام های خوبی در جهت توسعه و عمران این منطقه برداشته شده است.

فریدون همتی شامگاه روز چهارشنبه با اشاره به دیدار اخیرش با وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: ارتقاء کیفیت جاده‌های شهرستان بشاگرد یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه‌ای این منطقه می باشد و در این دیدار مقرر شد که با تقویت اداره کل راهداری استان هرمزگان از طریق حمایت‌های وزارت راه و شهرسازی، تکمیل راه‌های روستایی این منطقه در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت در حوزه ساخت راه روستایی در شهرستان بشاگرد، گفت: با توجه به کارهای در دست انجام امیدواریم تا پایان دولت گام‌های بزرگی در این حوزه برداشته شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به احداث پل دوم بر روی رودخانه جگین در شهرستان بشاگرد، خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی توان مالی و لجستیکی خود را برای اتمام راه‌های روستایی بشاگرد و پل جنوب رودخانه جگین به کار خواهد گرفت.

همتی تصریح کرد: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد که معاون وزیر برنامه‌های استانداری هرمزگان را در خصوص رینگ شیب کوه و زیرکوه شهرستان بشاگرد پیگیری کند و حمایت‌های مالی لازم برای تحقق این امر انجام شود.

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل کریدور ساحلی جنوب کشور در هرمزگان

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: در دیدار اخیر با وزیر راه و شهرسازی تکمیل کریدور ساحلی جنوب کشور در این استان نیز مورد بحث و تاکید قرار گرفت.

وی ابراز داشت: با توافق ها و رایزنی های صورت گرفته حمایت‌های لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل این پروژه تا پایان سال انجام خواهد شد.

همتی ادامه داد: همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر به جز واحدهایی که تعاونی‌های آن‌ها مشکل حقوقی دارند انجام شد و طرح اقدام ملی ساخت مسکن در هرمزگان نیز مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با اعلام حمایت وزیر راه و شهرسازی از احیاء و نوسازی بافت فرسوده در شهرستان بندرعباس، اظهار داشت: در این راستا تسهیل و تسریع احداث و نوسازی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در محله اسلام آباد بندرعباس در دستور کار قرار دارد.

همتی با تاکید بر بازگشایی معابر محله اسلام آباد، گفت: در تلاش برای احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در ۳۵۰ هکتاری شهرک پیامبر اعظم(ص) و رفع موانع ساخت منازل محله چاهستانی‌ها هستیم.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی به معاون شهرسازی این وزارتخانه، ساخت شهرک‌های جدید مسکونی در چارک، جاسک و قشم سرعت پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست با موافقت وزیر راه و شهرسازی، اسکله نخل ناخدا بندرعباس برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی به استانداری هرمزگان واگذار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha