۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۴:۵۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83896973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلمان برای نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل نیرو به لیبی اعزام کرد

تهران- ایرنا- منابع خبری سه‌شنبه شب گزارش دادند: آلمان ۲۵۰ نظامی خود را برای نظارت بر اجرای تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه لیبی عازم این کشور کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، نیروهای آلمانی در قالب یک ماموریت پنج‌ماهه برای نظارت بر اجرای تحریم‌های سازمان ملل متحد به لیبی اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، ناوچه هامبورگ روز سه شنبه از شهر بندر «ویلهلم شاون» به سمت دریای مدیترانه حرکت کرد.

مأموریت اتحادیه اروپا به نام «آیرینی» که در ماه مه (فروردین) آغاز شده، از ورود تسلیحات به لیبی جلوگیری می‌کند. در این مسیر همچنین از ماهواره‌ها و هواپیماها برای نظارت بر اجرای تحریم تسلیحاتی علیه لیبی و جمع آوری اطلاعات در مورد صادرات غیرقانونی نفت از این کشور و قاچاق انسان در منطقه استفاده می‌شود.

فرمانده این کشتی آلمانی درباره این مأموریت گفت: با مأموریتی روبرو هستیم که کشتی و خدمه خود را با چالش‌های ناشناخته در زمینه‌های مختلف مواجه می‌کند.

فرمانده آلمانی افزود: این مأموریت در عرصه دشوار سیاسی و عملیاتی اتفاق می‌افتد.

پس از سرنگونی معمر قذافی در لیبی در سال ۲۰۱۱ (۱۳۸۹)، این کشور عملاً به ۲ بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی به مرکزیت طرابلس، دولت موسوم به «دولت وفاق ملی» به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمد که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی این کشور، «خلیفه حفتر» یک ژنرال بازنشسته، کنترل این منطقه را در دست دارد.

در جنگ لیبی نیز مصر در کنار روسیه، فرانسه، امارات متحده عربی و عربستان سعودی از ژنرال خلیفه حفتر و ترکیه نیز در کنار قطر و ایتالیا از دولت وفاق ملی لیبی حمایت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha