ممانعت ترکیه از بازرسی کشتی خود در سواحل لیبی توسط نظامیان آلمانی

تهران - ایرنا - ارتش آلمان از خودداری ترکیه در دادن اجازه به نظامیان این کشور برای بازرسی یک کشتی مشکوک متعلق به ترکیه در سواحل لیبی خبر داد.

به گزارش ایرنا، بازرسی از یک کشتی مشکوک به عنوان بخشی از مأموریت اتحادیه اروپا (ایرینی) برای جلوگیری از تحویل اسلحه به گروه‌های درگیر لیبی، با مخالفت ترکیه متوقف شد. همانطور که فرماندهی عملیات ارتش آلمان در توییتر اعلام کرد، نیروهای ناوچه آلمانی «هامبورگ» دیروز (یکشنبه) قصد بازرسی از یک کشتی باری ترکیه را داشتند که این ماموریت ناتمام مانده است.

سخنگوی فرماندهی عملیات ایرینی امروز (دوشنبه) به خبرگزاری فرانسه گفت که بازرسی پس از آن لغو شد که ترکیه تایید خود برای بازرسی از این کشتی را پس گرفت.
پیشتر نشریه «اشپیگل» آلمان گزارش داده بود که یک کشتی باری ترکیه به اسم «روزالین» در حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال بندر «بنغازی» در شرق لیبی متوقف شده، زیرا عملیات ایرینی نشانه‌هایی از قاچاق اسلحه به لیبی را در آن مشاهده کرده است.
با این حال سخنگوی فرماندهی این عملیات گفت که غیر معمول نیست که مالک کشتی، متعاقباً مصوبه بازرسی را پس بگیرد. این اساس تیم نظامیان به دنبال لغو اجازه بازرسی، تا طلوع آفتاب در کشتی ترکیه‌ای مانده و سپس به ناوچه هامبورگ بازگشته‌اند.

در مارس سال جاری، اتحادیه اروپا تصمیم به انجام یک مأموریت جدید دریایی برای اجرای تحریم تسلیحاتی لیبی گرفت. در عملیات نظامی موسوم به ایرینی از کشتی‌ها و هواپیماها برای رصد مسیر دریایی به لیبی استفاده می‌شود.

در جنگ داخلی لیبی، ترکیه از «دولت وحدت ملی» که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده، حمایت می‌کند. در حال حاضر دولت وحدت ملی رو در روی  ژنرال «خلیفه حفتر» قرار گرفته که نیروهایش مناطقی را در شرق و جنوب این کشور کنترل می‌کنند. در این میان تعدادی از کشورها نیز از جمله مصر از حفتر پشتیبانی نظامی می‌کنند.

طرفین درگیری لیبی اواخر ماه گذشته میلادی یک توافق آتش‌بس را امضا کرده‌اند و گفت وگوهای داخلی لیبی برای دستیابی به یک راه حل سیاسی از ابتدای ماه نوامبر تحت نظارت سازمان ملل در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha