۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۱۳
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 83899208
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

یادواره گرامیداشت شهدای عملیات "نصر ۷ " در سردشت برگزار شد

مهاباد- ایرنا- یادواره شهدای عملیات "نصر هفت" با حضور جمعی از مسوولان و قشرهای مختلف مردم شهیدپرور شهرستان مرزی سردشت امروز، پنجشنبه در محل یادمان "بلفت" و "دوپازه" این شهرستان برگزار شد.

فرماندار سردشت در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اظهار داشت: برگزاری آیین‌های گرامیداشت شهدا موجب تداوم و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت  در جامعه شده و باید با شکوه هرچه بیشتری برگزار شود.

اقصی نخشی‌پور افزود: اگر تاریخ ایران اسلامی ورق زده شود تنها قطعه درخشان و ماندگار آن که موجب شد حتی یک وجب از خاک کشورمان جدا نشود دوران باشکوه هشت سال دفاع مقدس است.

فرماندار سردشت اضافه کرد: عملیات باشکوه و مقتدرانه نصر هفت در استمرار تلافی بمباران شیمیایی شهرستان سردشت تدارک دیده شد که خوشبختانه موجب پیروزی‌های برجسته و ماندگاری توسط رزمندگان اسلام شد.

نخشی‌پور با بیان اینکه نقش مردم این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس حساس و ممتاز بود و باید در سطح ملی بیشتر و بهتر بازتاب داده شود افزود: برگزاری برنامه‌هایی از این دست در راستای بیان ایثار و ازخودگذشتگی و اتفاقات مهم آن دوران به نسل‌های دیگر بسیار با اهمیت بوده و باید بخوبی منعکس شود.

فرمانده سپاه سردشت نیز در ادامه این یادواره گفت: سردشت محل عروج سرداران و شیرمردانی است که برای دفاع از ایران اسلامی جان خود را با تمام وجود و بدون هیچ چشمداشتی فدا کردند.

سرهنگ غلامحسین محمدی اصل با بیان اینکه این منطقه قدمگاه شهدا و تداعی‌گر رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان عملیات نصر هفت است افزود: شهدای معظم، هوویت و شناسنامه ملتی هستند که امنیت، اقتدار و عزت ایران اسلامی را مرهون خون پاک شهدا و رشادت‌های مردان و شیرزنان سلحشور می دانند.  

عملیات نصر هفت در روز ۱۴ مرداد سال ۶۶ با اهداف خارج کردن منطقه عمومی سردشت از تیررس دشمن، ایجاد خط مناسب پدافندی در نوار مرزی، زیر دید و تیر قرار دادن شهرها و مناطق عمومی عراق و مهار تردد عناصر ضدانقلاب در محور سردشت، با حضور چهار لشکر انجام شد و ارتفاعات "بلفت" و "دوپازا" در صفر مرزی از دست دشمن خارج و رزمندگان اسلام به شهر "قلعه دیزه" عراق مسلط شدند.

در این عملیات بیش از ۷۰۰ نفر از رزمندگان اسلام مجروح و ۱۷۵ تن به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که سردارانی همچون سرلشکر عباس بابایی، محسن دین شعاری ، میرمحمود بنی هاشم، اکبر روندی، منصور عابدی و روح‌الله اصل دهقان ازجمله آنان بودند.

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است.

این شهرستان که جزو خطوط مقدم جنگ تحمیلی بود در هفتم تیر سال ۱۳۶۶ مورد تهاجم بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفت و در جریان آن ده‌ها نفر شهید و بیش از هشت هزار مصدوم شیمیایی برجای ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha