۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۴۳
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 83901662
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارشناسان سازمان ملل : تحریم‌ آمریکا علیه کوبا و ونزوئلا رنج مردم را افزایش می دهد  

تهران- ایرنا- کارشناسان مستقل سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کردند: تحریم‌های یک جانبه اقتصادی علیه کشورهایی مانند کوبا و ونزوئلا امروزه رنج و محدودیت‌های بیشتری را برای مردم این کشورها ایجاد کرده است. 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری پرنسا لاتینا، براساس گزارش پنج متخصص سازمان ملل، معافیت‌های بشردوستانه نسبت به تحریم‌ها مؤثر نیستند و مردم نمی‌توانند به‌اندازه کافی از خود در برابر بیماری‌هایی مانند سارس و کویید ۱۹ محافظت کنند و یا درمان مناسب را انجام دهند. 

در گزارش کارشناسان سازمان ملل آمده است: این تحریم‌ها که به اسم حقوق بشر اعمال شده‌اند در حقیقت عامل کشتار مردم هستند و آن‌ها را از حقوق اساسی مانند مراقبت‌های بهداشتی و غذایی محروم می‌کند. 

نیازهای اساسی مانند آب سالم اشامیدنی ، مواد شوینده و ضد عفونی کننده، برق در بیمارستان ها و سوخت برای تحویل کالاهای حیاتی و مواد غذایی به دلیل تحریم در کشورهایی مانند، سودان، سوریه، ونزوئلا و یمن کمیاب شده‌اند. 

"آلنا دوهان" گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد تأثیر اقدامات اجباری یکجانبه گرایی خواستار انجام اقداماتی برای لغو تحریم ها یا کاهش آن‌ها برای افزایش دسترسی به محصولات اساسی مانند موارد بهداشت عمومی و تجهیزات پزشکی شد. 

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا سیاست‌های خصمانه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ممانعت از خرید دارو توسط کاراکاس با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور را محکوم کرده است.  

تداوم تحریم‌های یک جانبه کاخ سفید علیه کاراکاس در بحبوحه شیوع گسترده کرونا، واقعیت روشنی از سیاست‌های امپریالیستی و ضد حقوق بشری در پرونده سیاه آمریکا علیه این کشور است. 

ونزوئلا در حالی به مبارزه با شیوع کرونا پرداخته است که تحریم‌های دارویی آمریکا از یک سو و تحریم‌های اقتصادی دولت ترامپ از سوی دیگر این کشور آمریکای لاتین را با چالش جدی مواجه کرده است.  

اقتصاد ونزوئلا که برپایه صنعت پالایش و صادرات نفتی استوار است با تحریم‌های اخیر کاخ سفید علیه شرکت نفت ونزوئلا و ممنوعیت تجارت اوراق قرضه این کشور، کار را برای دولت جهت فروش نفت بسیار دشوار شده است. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha