بهسازی جاده‌های روستایی استان سمنان ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سمنان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: برنامه بهسازی و آسفالت جاده‌های روستایی موسوم به طرح "ابرار" برای توسعه راه‌های این مناطق هم چنین کاهش محرومیت به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف دولت تدبیر و امید در استان حدود ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

احسان منصورکیایی روز  دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به عملیات ساخت و تکمیل ۱۰.۵ کیلومتر از راه روستایی استان سمنان در قالب طرح ابرار افزود: این طرح ملی در پنج محور روستایی استان با حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی بیان کرد: راه روستایی محور حسن آباد- دلازیان به طول ۳.۵ کیلومتر در شهرستان سمنان، راه‌های روستایی سنرد- کهک به طول یک کیلومتر و امام‌زاده علی اکبر(ع) محمد آباد به طول ۲ کیلومتر در شهرستان گرمسار، راه روستایی شلی- هیکو در شهرستان مهدیشهر به طول سه کیلومتر و احداث راه روستایی عبداله‌آباد در سرخه به طول یک کیلومتر مشمول این طرح است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان ادامه داد: در گام اول طرح ملی ابرار تکمیل ۲ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور با اولویت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و تکمیل راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار بدون راه مناسب هدف‌گذاری شد.

منصورکیایی اضافه کرد: مراحل این طرح شامل عملیات خاکی، خاکریزی، تکمیل ابنیه فنی، اجرای زیرساخت و اجرای روکش آسفالت حفاظتی با رعایت مشخصه‌های فنی با استفاده از ظرفیت عوامل و امکانات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سمنان با اشاره به نقش روستاها در تولید و خودکفایی کشور، تصریح کرد: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی و بهسازی راه‌های روستایی سبب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آن‌ها به شهرها می‌شود.

وی اظهارداشت: بر این اساس طرح ابرار با هدف ارائه خدمات راه‌سازی در مناطق روستایی استان اجرا می‌شود تا علاوه بر رفع مشکل تردد و دسترسی اهالی؛ برای تامین مایحتاج خود ساکنان روستاها صاحب یک راه ایمن و قابل تردد در تمام فصول سال شوند.

به گزارش ایرنا، توسعه راه‌های شهری و روستایی از جمله مهمترین اهداف دولت های مختلف برای کاهش محرومیت در نقاط مختلف کشور بوده و طی سال های طولانی گذشته، اقدامات زیادی در این خصوص اجرایی شده که از جمله آن موفق ترین و اثرگذارترین آنها، طرح ابرار با اهتمام دولت تدبیر و امید است.

در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان حدود ۲ هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

یک هزار و ۸۱ کیلومتر راه‌ روستایی در غرب استان سمنان واقع شده و بقیه در شرق این استان است ؛ یک‌هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه از ۲ هزار و ۱۲۸ کیلومتر راه روستایی در استان سمنان آسفالت و ۱۹۰ کیلومتر راه شوسه است.

۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۲۸۰ روستای استان سمنان زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha