موج تعدیل نیرو به غول‌های سینما و تلویزیون آمریکا رسید

تهران- ایرنا- کمپانی «وارنر میدیا» در پی ادامه یافتن شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن قرار است به عنوان بخشی از سیاست ادغام فعالیت‌ها و جذب بیشتر مخاطب، دستکم ۸۰۰ نفر از کارکنان استودیو فیلمسازی «برادران وارنر» و شبکه «اچ. بی. او» را تعدیل ‌کند.  

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، اخراج حدود ۶۵۰ نفر از کارکنان استودیو فیلمسازی برادران وارنر از امروز دوشنبه آغاز می‌شود. به این ترتیب از گروه اچ.بی.او نیز بین ۱۵۰ تا ۱۷۵ نفر از کارکنان تعدیل خواهند شد.

تعدیل این نیروها پس از آن اتفاق می‌افتد که جیسون کیلار مدیرعامل کمپانی وارنر میدیا روز جمعه از ایجاد یک تغییر اساسی در مدیریت محتوای این کمپانی رسانه‌ای رونمایی، رابرت گرینبلت و کوین ریلی رهبران ارشد برنامه‌ریزی گروه اچ.بی.او مکس را اخراج و تمام عملیات تولیدی میدیا وارنر را در یک عملیات واحد ادغام کرد.

کیلار، آن سارنوف مدیرعامل استودیو برادران وارنر را به عنوان مسئول تولید محتوا برای سرویس پخش اینترنتی جدید و شبکه‌های کابلی این کمپانی یعنی تی.ان.تی، تی.بی.اس و تروتی‌وی منصوب کرد. اندی فورسل مدیر کل اچ.بی.او مکس نیز به عنوان مسئول عملیات تجاری این نهاد جدید انتخاب شد.

دیگر شرکت‌های رسانه‌ای نیز به دلیل تبعات اقتصادی شیوع کرونا و کوچ مخاطبان از تلویزیون به سرویس‌های پخش ویدئو به درخواست (VOD) به تعدیل نیرو روی آورده‌اند.

غول رسانه‌ای ان‌بی‌سی یونیورسال (NBCUniversal) در روزهای اخیر اخراج شماری از کارکنانش را آغاز کرد. این شرکت که با مشکلات اقتصادی ناشی از تعطیلی پارک‌های موضوعی، محدودیت‌ها در تولید محتوا و کاهش تبلیغات ناشی از همه‌گیری ویوروس کرونا دست به گریبان است، هفته جاری اعلام کرد فرانسیس برویک را به طور موقت به عنوان مدیر محتوای هر سه بخش پخش اینترنتی، کابلی و رادیو-تلویزیونی منصوب می‌کند تا زمانی که فرد جدیدی را برای برنامه‌ریزی هر سه بخش پیدا کند.  

این روزها، شرکت‌های فعال در حوزه رسانه با تمرکز بیش از پیش بر جلب رضایت مخاطبان از طریق پخش ویدئو به درخواست سریال‌های محبوب، عملیات تولید خود را غربال کرده و به دنبال پیدا کردن راههایی برای گسترش دسترسی به این محتوا در پلتفرمهای مختلف هستند. تمرکز جدید رسانه‌ها برای تشویق مخاطب به استفاده همزمان از تلویزیون و سرویس‌های پخش اینترنتی برای مشاهده محتوای مربوط به یک برنامه مشخص، به معنای تکیه کمتر به گروه‌های جداگانه کارکنانی است که در مدیریت بخش‌های رسانه‌ای خاص و تفکیک شده فعالیت می‌کنند و این یعنی تعدیل نیرو.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha