۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 83903734
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار گناباد: اغماض در تخلفات ساخت و ساز پذیرفته نیست

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: هر گونه اغماض از تخلفات ساخت و ساز در این شهرستان از ناحیه هر مسوول و دستگاه اجرایی پذیرفته نیست و در صورت کوتاهی در این زمینه خودم به عنوان مدعی از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنم.

حامد قربانی روز سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، ساماندهی و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز گناباد حاشیه‌نشینی و احداث بناهای غیر مجاز را از مشکلات مهم این شهرستان دانست و  عزم جدی مسوولان و دست اندرکاران ذیربط در برخورد با تخلفات این بخش را خواستار شد.

وی ادامه داد: راه و شهرسازی باید در مناطق شهری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۶۷ روستای بالای ۲۰ خانوار با همکاری شهرداریها و دهیاریها و حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی به صورت ریشه‌ای با تخلفات ساخت و ساز غیر مجاز برخورد کنند.

فرماندار گناباد گفت: برای هر یک از بخشها و دستگاههای اجرایی مربوطه طبق قانون و در چارچوب سازمانی وظیفه‌ای برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز تعریف شده است و باید مسوولان و دست اندرکاران  به وظایف قانونی خود در این زمینه عمل و از پاسکاری آن به دیگر ادارات و سازمانها خودداری کنند.

قربانی افزود: وظیفه صیانت از زمینهای کشاورزی در مناطق شهری و روستایی بر عهده امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی و نظارت بر ساخت و سازها در شهرها بر عهده شهرداری ها و در روستاها با دهیاریهاست و هیچ کم کاری در این بخش پذیرفته نیست و مسوولان مربوطه باید پاسخگو باشند و طرح مسائلی مانند کمبود نیروی انسانی برای نبود نظارت کافی بر ساخت و سازهای غیر مجاز و جلوگیری از افزایش این مشکلات قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: برخی اشخاص با سوء استفاده از فقدان برخورد کافی با تخلفات این بخش اقدام به تفکیک و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمینهای کشاورزی در گناباد می کنند.

فرماندار گناباد از شهرداریهای این شهرستان خواست که با راه‌اندازی پلیس ساختمان نظارت بر ساخت و سازها در مناطق خود را تشدید کنند و دهیاریها هم نظارت در این بخش را افزایش دهند.

قربانی گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز در زمینهای کشاورزی به بهانه ایجاد اشتغال و تولید پذیرفته نیست و ما مخالف تولید و اشتغال نیستیم ولی هر فردی که متقاضی کارآفرینی است باید موارد را به صورت قانونی از طریق دستگاههای اجرایی ذیربط پیگیری کند.

وی اضافه کرد: برخی اشخاص برای گرفتن مجوزهای کشاورزی و دامداری به نوعی قانون را دور می زنند و به صورت غیر مجاز اقدام به ساخت و ساز برای واحدهای خود می کنند.

فرماندار گناباد با انتقاد از واگذاری انشعابات شرکتهای خدمات رسان به ساخت و سازهای غیر مجاز و واحدهایی که به صورت حاشیه نشینی در این شهرستان احداث شده اند گفت: این اقدام موجب افزایش تبعات حاشیه نشینی در این شهرستان شده است و این انشعابات باید  از طریق مجاری قانونی انجام شود.

قربانی افزود: از مجموع دو هزار مورد ساخت و ساز غیر مجاز که از سال ۱۳۹۰ تاکنون در این شهرستان گزارش شده است ۵۸۹ مورد مربوطه به سال گذشته و ۳۱۳ مورد تنها طی بیش از چهار ماه گذشته انجام شده که این نشان دهنده افزایش تخلفات در این بخش است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه رسیدگی به تخلفات ساخت و سازهای غیر مجاز گناباد از امروز ادامه داد: این کارگروه هر ۲۰ روز یک بار برگزار و مسائل و تخلفات این بخش در آن بررسی و رسیدگی می شود.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد با چهار شهر گناباد، بیدخت، کاخک و روشناوند و دو بخش مرکزی و کاخک و ۱۱۲ روستا در فاصله  ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha