۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 83905911
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده قزوین در مجلس: رسیدگی به مطالبات مردم باید تقویت شود

قزوین-ایرنا- نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رسیدگی به مطالبات مردم گفت: خواسته های مردم از مسوولان با هدف تسریع در حل مسایل و مشکلات کشور و جامعه است.

لطف الله سیاهکالی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری بخش رودبار الموت غربی که با حضور استاندار قزوین و مدیران کل دستگاه های اجرایی برگزار شد،افزود: ما بدون هرگونه حاشیه و جنجال تنها به حل مسایل و مشکلات مردم بوده و توسعه استان فکر می کنیم و در این خصوص با مدیریت عالی استان و سایر همکاران نماینده اتفاق نظر داشته و یک هدف واحد را دنبال می کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزم مسوولان استانی برای حل مشکلات مردم،گفت: این سومین نشست بین نمایندگان حوزه انتخابیه قزوین با مدیران کل اجرایی و استاندار پس از برگزاری جلسه در اقبالیه و طارم سفلی برای حل مسائل و مشکلات منطقه ای است.

سیاهکالی با بیان اینکه در حوزه خدمت رسانی حق ممیزی نداریم، خاطرنشان کرد: در حوزه خدمت رسانی هیچ اختلاف نظری بین ما و مدیران اجرایی وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: حق نداریم در مجلس قانون سیاسی بگذاریم بلکه قوانین باید ذیل قوانین الهی و برای حل مشکلات مردم باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات الموت،اظهار داشت: در یک منطقه پر آب قرار داریم و شاهرود از شرق به غرب الموت جاری است و در ادامه به دریای شمال می ریزد و نتوانسته ایم از این آب بهره برداری مناسبی برای مردم منطقه داشته باشیم.

سیاهکالی با اشاره به خطر سیل در خیلی از نقاط روستایی الموت،افزود: از منابع طبیعی انتظار می رود برای جلوگیری از سیل و ذخیره سدسازی آب نسبت به تسریع در احداث بندهای کوچک اقدام کند.

وی با بیان اینکه مهاجرت مردم به الموت رویه معکوس پیدا کرده است،افزود: نباید با محدودیت های زیاد اجازه خانه سازی به مردم و سکونت آنان که متقاضی حضور و ماندگاری در زادگاه خود هستند را ندهیم.

این مسوول گفت: هر شهروند که در منطقه خانه دارد و در زمستان برای تحصیل فرزندان شان در شهرها حضور دارند جزو آمار جمعیت منطقه هستند و نباید آنها را مهاجر دانست.

سیاهکالی با اشاره به مشکل زیرسازی و آسفالت برخی راه های روستایی الموت،گفت: وضعیت برخی راه های منطقه بسیار نامناسب بوده و نیازمند رسیدگی فوری است.

نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به لزوم پرداخت تسهیلات خرد برای اشتغالزایی در نقاط روستایی،افزود: باید محدودیت های منابع طبیعی در خصوص احیای اراضی توسط جامعه محلی که موجب گلایه بسیاری از افراد شده نیز مرتفع شود و باید بین روستایی زحمت کش و کشاورز با زمین خوار تفاوت قائل شویم.

محرومیت الموت در بخش انرژی مرتفع میشود

فاطمه محمدبیگی دیگر نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سفر قبلی ام به الموت غربی با مسایل و مشکلات مردم این منطقه آشنا شدم،اظهار داشت: با توجه به سفر وزیر راه و شهرسازی به منطقه، ۱۲ نامه و درخواست برای آسفالت و بهسازی مسیرهای روستایی الموت به وی تقدیم شد.

محمدبیگی با بیان اینکه با رایزنی های انجام شده با مدیران استانی و ملی محرومیت الموت و همچنین طارم سفلی از حوزه انرژی در آینده نه چندان دور مرتفع خواهد شد، اظهار داشت: در خصوص ادامه گازرسانی به الموت نیز با مکاتبه با وزیر نفت، اعتبارات سرانه برای هر خانوار از ۱۲ به ۱۸ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت زیرساخت های بوم گردی و تلاش برای ثبت گلیم الموت و اختصاص پایگاه اورژانس در منطقه نیز در دست پیگیری است.

محمدبیگی افزود: تلاش داریم تا ساعت کار درمانگاه رازمیان را افزایش داده و پیگیر شبانه روزی کردن آن هستیم و همچنین برنامه داریم که تجهیزات آمبولانسی مستقر در این بخش را ارتقا ببخشیم تا شاهد کاهش چهره محرومیت این بخش در حوزه سلامت باشیم.

وی همچنین گفت: قول جذب ۱۸۰ نیرو در حوزه سلامت استان قزوین را از وزیر بهداشت گرفته ایم که امیدواریم بخشی از آن به الموت اختصاص یابد.

نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با هدف اشتغالزایی برای جوانان از جذب سرمایه گذار برای ایجاد واحدهای کشاورزی و صنایع تبدیلی در این منطقه به شکل ویژه باید حمایت شود و در این خصوص مدیران و بانک ها ملزم به همکاری لازم هستند.

محمدبیگی در ادامه با اشاره به لزوم افزایش جمعیت الموت برای توسعه خدمات از جمله در بخش درمان به مردم ساکن در این منطقه،اظهار داشت: جمعیت این منطقه رو به پیری است و باید اجرای سیاست های جمعیتی در این نقاط که با بحران رویرو هستند مورد توجه جدی قرار بگیرد.

آسفالت راههای روستایی،تامین آب شرب و ایجاد صنایع تبدیلی از نیازهای اساسی الموت غربی

محمدرضا مولایی بخشدار الموت غربی نیز در این نشست گفت: الموت از ظرفیت های بالای اقتصادی برخوردار است اما کمبود زیرساخت ها از جمله راه های ارتباطی مناسب باعث شده این منطقه جزو نقاط کمتر توسعه باشد.

این مسوول با اشاره خام فروشی محصولات کشاورزی الموت غربی،اظهار داشت: این منطقه نیازمند سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی و ناحیه صنعتی است.

وی با بیان اینکه الموت غربی از پتانسیل های بالای کشاورزی برخوردار است، اظهار داشت: این بخش در تولید زغال اخته رتبه اول و در تولید فندق و گیاه دارویی گل گاوزبان رتبه دوم کشور را داراست و همچنین رتبه نخست تولید برنج در استان قزوین را داراست.

مولایی افزود: خیلی از روستاهای این بخش با مشکل آب شرب روبرو است در حالی که آب های سطحی این منطقه قابل توجه بوده اما بیشتر آن بدون ذخیره سازی به دیگر استان ها و دریا جاری می شود.

وی اظهار داشت: الموت غربی از جاذبه های گردشگری زیادی به ویژه در حوزه بوم گردی برخوردار است اما ضعف زیرساخت های خدماتی این حوزه موجب شده تا در این بخش به جایگاه رضایت بخشی دست پیدا نکنیم.

این مسوول گفت: بازنگری نقشه هادی روستایی و استقرار نمایندگی های اداره میراث فرهنگی، بنیاد مسکن و هلال احمر و ارتقای پاسگاه نیروی انتظامی الموت غربی به کلانتری از دیگر نیازمندی های بخش الموت غربی است.

بخش رودبار الموت غربی به مرکزیت رازمیان با سه دهستان دستجرد،محمدخانی و رودبار دارای ۱۰۱ روستا و ۲۲ هزار نفر جمعیت است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha