۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۱۶
کد خبر: 83906594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشاورزان ابرکوهی ۴.۳ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

یزد - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه گفت: کشاورزان این شهرستان امسال چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال زکات مستحب و واجب پرداخت که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل صد درصد افزایش یافته است.

سیدجلال حسینی عصر پنجشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان زکات کشاورزان ابرکوهی در ۱۵ منطقه شهری و روستایی توسط ۶۵ عامل جمع‌ آوری  شده است.

وی میزان زکات کشاورزان ابرکوهی را تا پایان امسال حدود  ۳۵ میلیارد ریال پیش‌بینی کرد و اظهار داشت : ۶۰ درصد زکات پرداخت شده در حمایت از نیازمندان در حوزه های درمان ، مسکن ، جهیزیه و تحصیل و بقیه در بخش پروژه‌های عام‌المنفعه عمرانی شامل ساخت خانه‌های عالم ، مسجد و حسینیه هزینه می شود.

حسینی  بیان کرد: در سال زراعی جاری با وجود پدیده سرمازدگی و توفان که خسارات فراوانی به کشاورزان و باغداران شهرستان ابرکوه وارد کرد، اما کشاورزان در امر پرداخت زکات اهتمام ویژه ای دارند .

رییس  کمیته امداد ابرکوه خاطر نشان کرد: شماری از کشاورزان این شهرستان افزون بر هزار اصله درخت انار، زردآلو و پسته را تحت عنوان شجره طیبه به عنوان زکات به مددجویان کمیته امداد اختصاص داده اند.

حسینی یادآور شد : خیران امسال ۱۶ میلیارد ریال به مددجویان و نیازمندان زیرپوشش این نهاد کمک کرده اند که این عدد نسبت به مدت سال قبل ۵۰ درصد رشد دارد.

وی اظهار کرد: کمک های خیران برای تامین معیشت، جهیزیه، مسکن، درمان مددجویان و نیازمندان زیرپوشش هزینه می شود.

هزار و ۴۰۰ خانوار مددجو و نیازمند در قالب ۲ هزار و ۱۹۲ نفر از خدمات کمیته امداد ابرکوه بهره‌مند هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha