۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۷
کد خبر: 85603470
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۳ فقره تصادف در نخستین روز مهرماه در شهر یزد ثبت شد

یزد- ایرنا- رییس پلیس راهور استان یزد از وقوع ۲۳ فقره تصادف در سطح شهر یزد در فاصله زمانی ساعت هفت تا ۹ صبح (۲ ساعت) در روز اول مهرماه خبر داد که ۲۰ تصادف، خسارتی و سه تصادف هم جرحی بود.

سرهنگ مهدی زارع، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همکاری نکردن برخی رانندگان در هدایت خودروها به کنار معابر پس از تصادف، منجر به افزایش بار ترافیکی در شهر میشود که امروز نیز شاهد این معضل بودیم.

وی از رانندگان خواست در صورتی که تصادف موجب ایجاد خسارت شده و مصدوم و فوتی ندارد، از صحنه تصادف، عکس بگیرند و خودرو خود را به کنار خیابان هدایت کنند تا موجب ایجاد ترافیک صبحگاهی نشود.

زارع در ادامه به اجرای طرح ترافیکی در معابر استان از امروز تا ۱۵ مهرماه برای کنترل ترافیک و ایجاد معابر امن و بی خطر برای دانش آموزان خبر داد و یادآور شد: امروز اول مهرماه، ترافیک مضاغفی را در سطح شهر یزد شاهد بودیم ولی این ترافیک نسبت به اول مهر ماه سال گذشته، وضعیت بهتری داشت که علت آن اصلاحات هندسی شهرداری در میادین و تقاطع ها و از جمله و میادین امام حسین، امام علی، معلم و تقاطع جانباز است.

وی بیشترین حجم ترافیک را در نقاط خاص و همیشه شلوغ شهر از جمله بلوار شهید پاکنژاد ذکر کرد و گفت: این بلوار که به سمت میادین معلم و باهنر، زیرگذر میدان معلم و بلوار ۱۷ شهریور ختم می شود بعلت استقرار تعداد زیادی مدرسه در آن امروز پر حجم و پر ترافیک بود و یکی از دلایل تردد زیاد در آن وجود خودروهای تک سرنشین بود که امید است با ساماندهی هر چه زودتر سرویس های مدارس، شاهد کاهش بار ترافیکی در این منطقه باشیم.

سرهنگ زارع، دیگر منطقه پر ترافیک امروز اول مهرماه را بولوار شهید بهشتی ذکر کرد که بعلت گره ترافیکی ناشی از استقرار مدارس در کوچه های این خیابان است و افزود: خیابان تیسمار فلاحی هم بعلت وجود ۲ مدرسه از ازدحام زیادی برخوردار اما در بقیه مناطق شهر یزد، ترافیک روانی حاکم بود.

وی سوار کردن بیش از ظرفیت دانش آموزان در برخی خودروها را یکی از دلایل اصلی بالا رفتن مصدومان احتمالی تصادفات رانندگی اعلام کرد و گفت: خودروهای سواری با احتساب راننده نباید بیش از

پنج نفر سوار کنند که در صورت مشاهده ۹۰۰ هزار ریال جریمه می شوند.

وی از حضور صد درصد پرسنل راهور در طرح ترافیکی نیمه اول مهرماه در یزد خبر داد و اظهار داشت: هدف ما ایجاد بستر و زمینه امن برای حضور دانش آموزان در سر کلاس های درس است.

رییس پلیس راهور یزد، رانندگی بدون گواهی نامه با موتورسیکلت را جرم دانست و از والدین و مدیران مدارس خواست اجازه ندهند دانش اموزان با موتورسیکلت راهی مدرسه شوند و جان شیرین خود را به خطر بیندازند.

به گفته وی رانندگی با موتورسیکلت بدون گواهینامه جرم است؛ توصیه میشود از خودروهای عمومی استفاده کنند و در مرحله دوم از دوچرخه و تحت هیچ شرایطی از موتورسیکلت بدون گواهی نامه و بدون کلاه ایمنی استفاده نکنند که برخورد قانونی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha