۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83907874
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۱۳ درصدی شمار داوطلبان کنکور سراسری در مهاباد

مهاباد- ایرنا- رییس دانشگاه پیام نور مرکز مهاباد و نماینده عالی سازمان سنجش آزمون کشور در جنوب آذربایجان‌غربی گفت: امسال چهار ‌هزار و ۱۵۸ نفر در این شهرستان در کنکور سراسری شرکت می‌کنند که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

معروف خلیلی روز ‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع کل داوطلبان ۵۶ درصد زن و ۴۶ درصد مرد هستند که در پنج گروه هنر، علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجه و طی چهار روز ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریور با هم رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: بیشترین داوطلبان مربوط به گروه رشته علوم تجربی با ۲ هزار و ۳۸ شرکت کننده و کمترین مربوط به رشته ریاضی با ۲۴۱ نفر است.

رییس دانشگاه پیام نور مرکز مهاباد و نماینده عالی سازمان سنجش آزمون کشور در جنوب آذربایجان‌غربی بیان کرد: امسال به علت شیوع بیماری کرونا آزمون سراسری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با همراهی ۳۰۰ نفر از ناظران بهداشتی و عوامل هماهنگ کننده دانشگاه برگزار می‌شود.

خلیلی اظهار داشت: همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی برای شرکت‌کنندگان الزامی است.

 کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۹ از روز سه‌شنبه هفته جاری ( ۲۸ مرداد ) در سایت سازمان سنجش آموزش کشور توزیع می‌شود.

 در آزمون امسال که چندین بار به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاد، یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۳۱ نفر در کشور با هم رقابت می‌کنند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۴۳ هزار نفر دانش‌آموز است که در قالب ۳۲۴ مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیردولتی در حال تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha