۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۳
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83910532
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمادگی مهاباد برای برگزاری کنکور سراسری

۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۳
کد خبر: 83910532
آمادگی مهاباد برای برگزاری کنکور سراسری

مهاباد- ایرنا- رییس دانشگاه پیام نور مرکز مهاباد گفت: تمامی دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی براساس ابلاغیه سازمان سنجش برای برگزاری کنکور سراسری در این دانشگاه مهیا شده است.

معروف خلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حفظ سلامت داوطلبان در طول برگزاری آزمون در اولویت سازمان سنجش قرار دارد و والدین و اعضای خانواده داوطلبان بابت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل آزمون هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

وی ادامه داد: رعایت فاصله‌گذاری ۱.۸ متری، ضدعفونی کردن حوزه‌های امتحانی و سایر پروتکل‌های بهداشتی با دقت و صحت لازم اجرا شده و این شهرستان همانند برگزاری آزمون مقطع دکتری و کارشناسی ارشد که طبق نظرسنجی انجام شده با رضایت ۹۴ درصدی شرکت‌کنندگان از نحوه برگزاری آزمون همراه بود در این آزمون نیز با رعایت تمام موارد لازم برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه پیام نور مرکز مهاباد و نماینده عالی سازمان سنجش آزمون کشور در جنوب آذربایجان‌غربی اضافه کرد: اطلاع رسانی در خصوص برگزاری آزمون‌های هفته‌های گذشته و مستندسازی از امکانات و اقدامات برای برپایی کنکور سراسری، به داوطلبان و خانواده‌ها اعتماد و امنیت خاطر می‌دهد.

خلیلی با بیان اینکه آزمون امسال با همراهی ۲۰ نفر از ناظران بهداشتی دانشگاه طی چهار روز متوالی برگزار می‌شود، اظهار داشت: امسال چهار ‌هزار و ۱۵۸ نفر در این شهرستان در کنکور سراسری شرکت می‌کنند که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی بیان اینکه بیشترین داوطلبان مربوط به گروه رشته علوم تجربی با ۲ هزار و ۳۸ شرکت کننده و کمترین مربوط به رشته ریاضی با ۲۴۱ نفر است، گفت: از مجموع کل داوطلبان ۵۶ درصد زن و ۴۶ درصد مرد هستند که در پنج گروه هنر، علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجه با هم رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی برای شرکت‌کنندگان الزامی است.

 کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۹ از فردا سه‌شنبه هفته جاری ( ۲۸ مرداد ) در سایت سازمان سنجش آموزش کشور توزیع می‌شود.

در آزمون امسال که چندین بار به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاد، یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۳۱ نفر در کشور با هم رقابت می‌کنند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۴۳ هزار نفر دانش‌آموز است که در قالب ۳۲۴ مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیردولتی در حال تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha